صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح نحوه دریافت نرخ ارزی از گردشگران در هتل‌ها توسط معاون گردشگری کشور
تشریح نحوه دریافت نرخ ارزی از گردشگران در هتل‌ها توسط معاون گردشگری کشور - تصویر 1

تشریح نحوه دریافت نرخ ارزی از گردشگران در هتل‌ها توسط معاون گردشگری کشور

ایجاد شده: 27/آذر/1397       آخرین ویرایش: 27/آذر/1397

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه نرخ هتل‌ها در ایران آزاد نشده است، اظهار داشت: قوانین نرخ‌گذاری هتل‌ها در ایران نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است و تعرفه‌ها همچنان بر مبنای ریال خواهد بود.

"ولی تیموری" ابراز داشت: نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی بر اساس فرایندی است که در آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری خدمات تاسیسات گردشگری، مصوب شده و بر اساس آن قیمت هتل‌ها هر سال با توافق تشکل مربوطه و اداره کل استان، تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: ابتدای مهرماه هر سال و بر اساس شاخص تورمی اعلامی از سوی بانک مرکزی، سقف افزایش احتمالی تعرفه‌ها به واحدهای گردشگری ابلاغ می‌شود.

معاون گردشگری کشور با اعلام اینکه نرخ ارزی در هتل‌ها منتفی شده و تعرفه هتل‌ها بر مبنای پول ملی و ریال خواهد بود، گفت: گردشگران خارجی که به صورت انفرادی به ایران سفر می‌کنند اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند هزینه‌های خود را به ارز پرداخت کنند و هتلدار موظف است تا قیمت موظف را به ارز دولتی با نرخ پایه بانک مرکزی ( 4200 تومان ) تبدیل و دریافت کند.

وی افزود: هتل‌ها می‌توانند با استناد به شاخص رسمی برابری ریال با ارز خارجی، تعرفه مصوب و تعیین شده خود را به ارز مورد نظر، تبدیل و دریافت نمایند.

"ولی تیموری" ادامه داد: در آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری خدمات تاسیسات گردشگری مبنای محاسبه نرخ، شاخص رسمی برابری ریال با ارز خارجی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، تعیین شده است زیرا آن زمان سه پایه نرخ ( دولتی، نیما و آزاد ) وجود نداشت.




جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...