صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح عملکرد منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت گردشگری در سال 97
تشریح عملکرد منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت گردشگری در سال 97 - تصویر 1

تشریح عملکرد منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت گردشگری در سال 97

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‎‌نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افزایش قابل توجه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه طی سال 97 نسبت به سال قبل به تشریح آمار و ارقام مرتبط با صنعت گردشگری، پرداخت.

"محسن نریمان" اظهار داشت: تعداد هتل‌های فعال در منطقه آزاد ارس در سال 96 تنها سه واحد بود اما این تعداد در پایان سال 97 به هفت هتل، رسید. همچنین تعداد هتل‌آپارتمان و میهمانپذیرها فعال نیز به ترتیب از سه و هفت واحد در سال 96 به چهار و هشت واحد در پایان سال 97 رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، رشد تعداد خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه را خیره کننده دانست و گفت: در پایان سال 97، تعداد خانه‌های مسافر از 13 به 21 واحد و تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال نیز از یک واحد به پنج واحد، افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در مجموع، تعداد اتاق‌های مراکز اقامتی منطقه آزاد ارس با 132 واحد افزایش در سال 97 به 493 و تعداد تخت‌های اقامتی نیز با 320 واحد افزایش به 1413 عدد رسیده است.

"نریمان" در ادامه به اشتغال‌زایی ایجاد شده در پی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، اشاره کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در طول سال گذشته، تعداد 115 فرصت شغلی بیشتر در مقایسه با فرصت‌های شغلی به وجود آمده در سال 96، ایجاد شد و در نتیجه تعداد فعالان حوزه گردشگری در منطقه آزاد ارس به 361 نفر رسیده است.

وی در ادامه در خصوص حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: طی سال 97 مبلغی بالغ بر 335 میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری منطقه آزاد ارس انجام شد در شرایطی که این مبلغ در سال 96 حدود 158 میلیارد ریال، بود.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد 9 مجوز اصولی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس، صادر شد و این در حالیست که تعداد مجوزهای اصولی صادر شده در بخش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در سال قبل از آن، فقط 5 فقره بود.

رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد ارس در بخش بعدی اظهارات خود به افزایش تعداد نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه صنعت گردشگری، اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه گردشگری از 245 نفر دو سال قبل به 290 نفر در سال گذشته رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه به تشریح تعداد گردشگران ورودی به این منطقه آزاد، پرداخت و گفت: تعداد گردشگران خارجی ورودی از مبادی مرزی در طول سال گذشته، 286 هزار و 247 نفر بوده است که از این میان تعداد 215 هزار و 817 نفر، حداقل یک شب اقامت در منطقه آزاد ارس، داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تعداد گردشگران خارجی ورودی از مبادی مرزی به این منطقه آزاد در طول سال ۹۷ را ۲۸۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در همین سال تعداد گردشگران خارجیِ با حداقل یک شب اقامت در ارس ۲۱۵ هزار و ۸۱۷ نفر بوده است.

وی افزود: این افزایش در حوزه گردشگران داخلی نیز تکرار شد و تعداد 136 هزار و 967 نفر گردشگر داخلی با حداقل یک اقامت در طول سال 96 با رشدی قابل توجه به 215 هزار و 817 نفر در پایان سال گذشته، رسید.

جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...