صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح روند اجاره هتل‌ها برای زائران حج تمتع / اجاره 101 هتل در مکه و مدینه
تشریح روند اجاره هتل‌ها برای زائران حج تمتع / اجاره 101 هتل در مکه و مدینه - تصویر 1

تشریح روند اجاره هتل‌ها برای زائران حج تمتع / اجاره 101 هتل در مکه و مدینه

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز، سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت به ارائه توضیحات و تشریح روند اجاره هتل‌ها برای زائران حج تمتع در سال 98 پرداخت و اظهار داشت: همه ساله بعد از موسم حج تمتع، فرایند شناسایی هتل‌های جدید و ارزیابی خدمات و سپس انتخاب برای حجاج، انجام می‌گیرد.

"مرتضی اسدزاده" با بیان این توضیح اولیه، ابراز داشت: فرایند مذکور از سوی کارشناسان و از طریق کمیسیون انجام می‌پذیرد و بعد از تشخیص شرایط و بررسی‌های لازم، کار عقد قرارداد با مالک هتل صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص درجه‌بندی هتل‌های مکه مکرمه و مدینه منوره نیز گفت: هتل‌های موجود در این دو شهر بر اساس قوانین خاص کشور عربستان رتبه‌بندی شده و با شرایط خاص کشورهای زیارتی درجه‌بندی می‌شوند ولیکن با این وجود، فرایند اجاره هتل‌ها توسط کارشناسان با تجربه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

"اسدزاده" در خصوص تعیین گروه‌های قیمتی به کیفیت هتل‌ها اشاره کرد و گفت: گروه‌های قیمتی بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده از سوی کارشناسان تعیین می‌‌شود. امسال نیز همانند سنوات گذشته هتل‌های مکه مکرمه از لحاظ کیفیت و قدمت به 7 گروه قیمتی و هتل‌های مدینه منوه به 5 گروه قیمتی تقسیم‌بندی شده‌اند.

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان در استفاده از هتل‌ها ضروری است، ادامه داد: در موسم حج تمتع حدود سه میلیون زائر در شهرهای مکه و مدینه حضور می‌یابند که بر اساس قوانین تعیین شده، سرانه متراژی هر زائر حدود 4 متر مربع خواهد بود. از سوی دیگر کشورها فقط می‌توانند از هتل‌ها یا ساختمان‌هایی برای اسکان زائران خود استفاده کنند که دارای مجوز و تائیدیه اسکان حجاج از مبادی رسمی باشد.

وی همچنین به محدودیت تامین محل اقامت در مدینه منوره به دلیل عدم ساخت و ساز هتل‌های جدید، اشاره کرد و گفت: مدت اقامت در این شهر از 5 لغایت 6 روز و تاریخ‌های ورود و خروج از هتل نیز از قبل بر اساس اجاره هتل‌ها تعیین شده است.

"اسدزاده" اجاره هتل‌ها را موضوعی رقابتی دانست و بیان داشت: کشورهایی مانند ترکیه و عراق به دلیل فرهنگ مشابه، هم ردیف ما هستند و با ما رقابت می‌کنند اما خوشبختانه توانسته‌ایم هتل‌های مناسب در زمان‌های مناسب را تهیه کنیم.

وی افزود: هتل‌های امسال در سال گذشته با قیمت بالاتری اجاره شده بود و این به سبب اقدامات و اعزام به موقع اعضای کمیسیون بوده زیرا اقدامات صورت گرفته موجب تخفیف مناسبی در هزینه هتل‌ها شده است.

"اسدزاده" همچنین گفت: برای حج تمتع امسال در مجموع 101 هتل تهیه شده که 79 هتل در مکه و 22 هتل در مدینه، اجاره شده است. البته در صورت افزایش احتمالی ویزای حجاج و تعداد زائران به تناسب به تعداد هتل‌ها ما اضافه خواهد شد.

وی در پایان گفت: سقف اسکان در هر اتاق از هتل‌های مکه مکرمه حداکثر 4 نفر و در مدینه منوره حداکثر 5 نفر تعیین شده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...