صفحه اصلی / اخبار داخلی / تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری به کدام مشاغل اختصاص پیدا می‌‌کند؟
تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری به کدام مشاغل اختصاص پیدا می‌‌کند؟ - تصویر 1

تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری به کدام مشاغل اختصاص پیدا می‌‌کند؟

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1399

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور در تشریح جزئیات تسهیلات حمایتی صنعت گردشگری برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا، اظهار داشت: به ازای هر شغل، مبلغ 16 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد اختصاص می‌یابد که پرداخت آن از نیمه اردیبهشت‌ماه در بانک‌ها آغاز خواهد شد. 

معاون گردشگری کشور همچنین اظهار داشت: دوره تنفس این تسهیلات تا ابتدای مهرماه امسال است و بازپرداخت آن نیز دو سالهريال تعیین شده است. 

"ولی تیموری" با بیان اینکه گردشگری بیشترین میزان تسهیلات حمایتی را دریافت کرده است، ابراز داشت: قرار شد این تسهیلات به دسته مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سایر فعالان به تشخیص وزارت گردشگری، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری و در نهایت به حوزه صنایع دستی، مشروط به حفظ مشاغل و بر اساس فهرست بیمه به ازای هر نفر شاغل، اختصاص یابد.

"تیموری" تصریح کرد: تعداد مشاغل هر یک از رسته‌های تعیین شده بر اساس فهرست بیمه در ماه‌های دی، بهمن و اسفندماه، مشخص می‌شود و به این شکل نیست که تاسیسات و متقاضیان درباره تعداد کارمندان، خود اظهاری داشته باشند.

وی در رابطه با حمایت از مشاغل بدون بیمه مانند راهنمایان گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هنرمندان صنایع دستی و سایر مشاغل مرتبط با این حوزه‌ها نیز گفت: این مشاغل غیر رسمی محسوب می‌شوند و در فهرست بیمه قرار ندارند. البته گروهی از شاغلان این حوزه‌ها بیمه دارند که می‌توانند از تسهیلات 16 میلیون تومانی، استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که بیمه ندارند جزو دسته اول و در بخش "سایر فعالان" تعریف شده‌اند که به تشخیص وزارت گردشگری برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

معاون گردشگری در پایان در خصوص تصویب رقم 38 هزار میلیارد ریالی درخواستی وزارت گردشگری نیز گفت: این مبلغ را در اختیارمان قرار ندادند. ساز و کار پرداخت تسهیلات حمایتی برای جبران خسارت ناشی از کرونا اینگونه نیست که عدد و مبلغ خاصی را به رسته شغلی اختصاص دهند بلکه از کل رقم تسهیلات بانکی و بر اساس لیست بیمه، مبلغی به صورت وام اختصاص پیدا می‌کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...