صفحه اصلی / اخبار داخلی / تدوین اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور / عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح چالش اصلی گردشگری کشور است
تدوین اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور / عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح چالش اصلی گردشگری کشور است - تصویر 1

تدوین اطلس جامع رویدادهای گردشگری کشور / عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح چالش اصلی گردشگری کشور است

ایجاد شده: 23/دی/1397       آخرین ویرایش: 23/دی/1397

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اظهار داشت: نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران به موضوع گردشگری، نگاهی فرهنگی و همسو با رویکرد مجامع بین‌المللی و سازمان جهانی گردشگری برای دستیابی به اهدافی نظیر ایجاد صلح، تفاهم و گفتگو میان ملت‌هاست.

وی که در آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته سخنرانی می‌کرد، ابراز داشت: صنعت گردشگری در دنیای امروزی به دلیل برخی سیاست‌هایی نادرست در منطقه و بخش‌هایی از جهان درگیر ناامنی و خشونت شده است در شرایطی که می‌تواند به عنوان عاملی برای ایجاد تفاهم میان ملت‌ها عمل کند.

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور با اشاره به وضعیت فعلی این صنعت در کشور گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حوزه گردشگری در کشور ایران، موضوع معرفی و اطلاع‌رسانی است و در همین راستا، برنامه‌های معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز بر اطلاع‌رسانی و آموزش متمرکز شده است.

"ولی تیموری" بیان داشت: شاهد این هستیم که گردشگران خارجی با مجموعه‌ای از اطلاعات اشتباه و شناخت نادرست وارد کشور می‌شود و بالعکس با نگاهی متفاوت از کشور خارج می‌شود که این نشان می‌دهد، ایران یک مقصد گردشگری خوب است و ملت، فعالان و دست‌اندرکاران به کار و حوزه عمل خود اشراف دارند.

وی افزود: عدم اطلاع‌رسانی صحیح در بحث گردشگری داخلی نیز حاکم است و در شرایطی که در تمامی نقاط کشور جاذبه‌های گردشگری برای اقناع سلایق متعدد گردشگران وجود دارد اما شاهد هستیم که برخی از نقاط با تراکم و برخی دیگر از مناطق با کمبود گردشگر، مواجه هستند. این موضوع باعث می‌شود تا از هدف اصلی گردشگری مبنی بر توزیع ثروت در کشور، فاصله بگیریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: همانطور که در سطح بین‌المللی با انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده در پی جذب حداکثری گردشگران هستیم، بایستی ساماندهی و توزیع متوازن سفر در کشور را نیز به عنوان یک هدف اساسی دنبال کنیم.

وی در ادامه گفت: برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای دستیابی به اهداف صنعت گردشگری است. در حقیقت فلسفه وجودی برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در کشور بر مبنای توزیع سفر و ایجاد توازن قرار داده شده است.

"تیموری" با اشاره به تدوین اطلس جامع رویدادهای کشور، گفت: اطلس جامع رویدادهای کشور بر اساس شاخص‌های زمانی و مکانی و با دسته‌بندی رویدادها به سطوح محلی، ملی و بین‌المللی در حال تدوین است و ابتدای سال آینده، اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، یکی از جنبه‌های موجود برای ساماندهی و توزیع گردشگری داخلی است زیرا بلافاصله پس از آن، فصل اوج سفر یعنی نوروز در پیش است و این یک فرصت بزرگ برای تمامی فعالان گردشگری از جمله هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی است تا علاوه بر حرکت در مسیر اهداف کلان حوزه گردشگری به معرفی کسب و کارهای خود بپردازند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...