صفحه اصلی / اخبار داخلی / تحلیل رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از نحوه نرخ‌گذاری هتل‌های پایتخت
تحلیل رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از نحوه نرخ‌گذاری هتل‌های پایتخت - تصویر 1

تحلیل رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از نحوه نرخ‌گذاری هتل‌های پایتخت

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران با اشاره هزینه‌های پایین‌تر هتل‌ها در برخی کشورهای همسایه، ابراز داشت: در این کشورها در خصوص سیاست‌های جذب گردشگر، اجماع عمومی دست‌اندرکاران و مسئولان وجود دارد و به این ترتیب همسویی ایرلاین، آژانس و هتل برای جذب گردشگر چینش یک پازل هماهنگ است.

“محمدعلی فرخ‌مهر” ابراز داشت: نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه داشت رسیدن به اجماع عمومی برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری است و این نکته نیز با مقاوم‌سازی نظام اقتصادی و مقابه در مقابل بحرانها اجرایی می‌شود .

وی تصریح کرد: با سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در زیر ساخت‌های صنعت هتلداری از یک سو رغبت ماندگاری بیشتری برای هتلدار وجود خواهد داشت و از سوی دیگر حضور سرمایه‌گذاران نیز تقویت خواهد شد.

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در ادامه گفت: این فرصت‌سازی می‌بایست توسط برنامه‌سازان و متولیان امر با محورهای تأثیرگذار در صنعت گردشگری و شناسایی آن برای جلوگیری از بحران انجام شود.

“فرخ‌مهر” عنوان کرد: در این شرایط دلایل کمتر بودن نرخ هتل در کشورهای مجاور نسبت به ایران مشخص می‌شود. در واقع برخی سوبسیدهای دولتی به صنعت گردشگری و تامین زیرساخت‌های آن باعث ارزان شدن سفر و ورود خیل عظیمی از گردشگران به این کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل اعتقادات دینی در کشور ما رعایت شئونات اسلامی و قوانین جاری سرلوحه کار قرار دارد و این در شرایطی است که هتل‌های سایر کشورها، ده ها منبع درآمد جانبی دارند.

پیشکسوت صنعت هتلداری ایران در ادامه مواردی نظیر وضعیت اجتماعی و سیاسی، عوارض و مالیات، قوانین و آئین‌نامه‌ها، تامین زمین برای ساخت هتل، تسهیلات بیمه‌ای، بستر سازی برای ایجاد فضای رقابتی و شیوه نرخ‌گذاری را مهمترین عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت هتل‌های کشور، معرفی کرد.

وی در پایان گفت: ارزان‌سازی سفر برای گردشگر از پرواز تا هتل، مستلزم نگاه ملی نسبت به جذب گردشگر است. سرمایه‌گذار هتلی در صورت دستیابی به آنچه گفته شد، امکان شکستن نرخ مصوب سازمان میراث فرهنگی را نیز خواهد داشت.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...