صفحه اصلی / اخبار داخلی / تاکید وزارت گردشگری بر بهره‌گیری از رویکردهای جدید نظیر بوتیک هتل در حوزه مراکز اقامتی
تاکید وزارت گردشگری بر بهره‌گیری از رویکردهای جدید نظیر بوتیک هتل در حوزه مراکز اقامتی - تصویر 1

تاکید وزارت گردشگری بر بهره‌گیری از رویکردهای جدید نظیر بوتیک هتل در حوزه مراکز اقامتی

ایجاد شده: 13/آبان/1398       آخرین ویرایش: 13/آبان/1398

به گزارش هتل‌نیوز، وزیر گردشگری به همراه جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی این وزارتخانه در دیدار با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، درآمدزایی مستقیم از ورود گردشگران خارجی به کشور در سال گذشته را 11 میلیارد و 800 میلیون دلار و درآمد غیرمستقیم را بالغ بر سه برابر این رقم، اعلام کرد.

"علی‌اصغر مونسان" در ابتدای این جلسه در خصوص آخرین وضعیت تدوین سند توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: این سند، آماده و به کمیسیون‌های فرعی مجلس ارائه شده است و به زودی پس از بررسی در کمیسیون اصلی، تبدیل به سند رسمی و ابلاغ خواهد شد.

"مونسان" با اشاره به اینکه لوگو و شعار محوری گردشگری کشور در قالب برند ملی گردشگری همزمان با دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد در رابطه با پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در کشور، ابراز داشت: هم‌اکنون 2700 پروژه را در دست اجرا داریم که از این میان 405 پروژه مربوط به هتل‌ها و مراکز اقامتی است.

وی افزود: از میان هتل‌ها و مراکز اقامتی در حال احداث 154 هتل، چهار و پنج ستاره خواهد بود که تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم 750 پروژه از جمله 236 پروژه هتلی را افتتاح کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر بهره‌گیری از رویکردهای جدید در حوزه مراکز اقامتی در کشور، گفت: در دو سال گذشته روی بوم‌گردی‌ها تمرکز داشتیم و اخیرا نیز روی بوتیک هتل‌ها کار می‌کنیم تا با مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی بر اساس استانداردهای هتل‌های 4 و 5 ستاره، بخشی از کمبود فضاهای اقامتی جبران شود.

وزیر گردشگری کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: با ایجاد و احداث بوتیک هتل‌ها توسط بخش خصوصی، هم کسب و کارهای خوبی شکل می‌گیرد و هم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود. هم‌اکنون در چند استان از جمله تهران چنین بوتیک هتل‌هایی به بهره‌برداری رسیده که ضریب اشغال خوبی نیز داشته‌اند.

"علی‌اصغر مونسان" در ادامه به ارائه گزارشی از سفر اخیر خود و هیات اعزامی به کشور عمان، پرداخت و گفت: در این سفر هیاتی 60 نفره از بخش خصوصی و با هزینه شخصی خود حضور داشتند که با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری به معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان پرداختند.

وزیر گردشگری کشور در ادامه در رابطه با حذف روادید برای سفر به روسیه، گفت: صدور روادید برای سفر به روسیه برای هر فرد بین 80 تا 120 یورو هزینه دارد که با لغو روادید و تشکیل صندوقی، بخشی از این مبلغ صرف تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ایران می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای فراکسبون مستقلین ولایی، درخواست کرد تا بودجه وزارتخانه را برای حداقل‌های مورد نیاز افزایش دهند و افزود: برنامه‌ای برای توسعه سواحل شمالی و جنگل‌ها در دست اجرا داریم. همچنین برای توسعه قطار گردشگری و سفرهای ریل محور نیز برنامه های مفصلی در نظر گرفته‌ایم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...