صفحه اصلی / اخبار داخلی / تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری
تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری - تصویر 1

تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری

ایجاد شده: 9/دی/1398       آخرین ویرایش: 9/دی/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور در نشست کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه گردشگری یک فرایند فرابخشی است و همه باید به عنوان حلقه‌های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار داشت: اگر تمام دستگاه‌ها کمک نکنند هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نخواهد داد.

"ولی تیموری" ابراز داشت: در حال حاضر استانی وجود دارد که طی یک ماه تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت یک مرکز گردشگری که از سوی بخش خصوصی احداث می‌شود را صادر می‌کنند اما در مقابل در برخی از استان‌ها نیز این صدور مجوز سال‌ها طول می‌کشد.

"تیموری" ادامه داد: قوانین و مقررات برای تمامی استان‌ها یکسان است اما موضوعی که باعث این اختلاف می‌شود، نگاه همراه و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است که می‌تواند یک فرایند چند ساله به فرایند یک یا سه ماهه تبدیل کند.

وی تصریح کرد: صدور هیچ مجوزی نباید بیش از 15 روز یا نهایتا یک ماه طول بکشد زیر سامانه‌ای طراحی شده که بر اساس آن، موافقت اولیه باید سه هفته‌ای پاسخ داده شود اما شاهد هستیم استعلاماتی که از 18 استان گرفته می‌شود تا موافقت اولیه به موافقت اصولی تبدیل شود، زمان‌بر است.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: به دنبال این هستیم تا در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان حوزه گردشگری، معافیت‌هایی را بگیریم.

"ولی تیموری" ادامه داد: وزیر گردشگری، نامه‌ای را با امضای مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست جمهوری، ارسال و درخواست شد که افراد از محل ذخایر ارزی که در خارج از کشور دارند بتوانند وسیله نقلیه وارد کنند. 

وی همچنین گفت: نکته مهم دیگری که در این نامه ذکر شده بود، این بود که وسایل نقلیه‌ای که در مناطق آزاد هستند بتوانند در مناطقی خارج از مناطق آزاد با پلاک گردشگری تردد کنند.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: متقاضیان اگر تقاضايی برای خريد وسايل حوزه گردشگری دارند، می‌توانند در قالب شرکت‌های گردشگری، اقدام و از تسهيلات بانکی استفاده کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...