صفحه اصلی / اخبار داخلی / بوم‌‏‌گردی‌‏‌ های یک‌ بار مصرف
بوم‌‏‌گردی‌‏‌ های یک‌ بار مصرف - تصویر 1

بوم‌‏‌گردی‌‏‌ های یک‌ بار مصرف

ایجاد شده: 23/خرداد/1402       آخرین ویرایش: 23/خرداد/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، انتخاب اقامتگاه‌‌‌‌‌‌ بوم‌‌‌گردی از سوی گردشگران انگیزه‌‌‌های مختلفی دارد، ‌‌‌ برخی هزینه‌‌‌های چنین واحدهای اقامتی را کمتر از هتل‌‌‌ها می‌‌‌دانند و همین موضوع باعث می‌شود بین هتل و اقامتگاه‌‌‌، سراغ‌‌‌ گزینه دوم بروند. در مقابل طیف گسترده‌‌‌تری دلیل انتخاب‌‌‌شان به داشتن یک تجربه متفاوت مربوط است.

اینکه بتوانند در ارتباط مستقیم با جامعه بومی باشند، ‌‌‌ غذاهای محلی را تست کنند و برای یک یا چند روز در یک فضای طبیعی با خانواده یا دوستان قرار بگیرند. با این حال بسیاری از مخاطبان این اقامتگاه‌‌‌ها، ‌‌‌ به واسطه نوظهور بودن این سبک از توریسم معمولا انتظاراتی مشابه هتل از آنها دارند، همین موضوع سبب می‌شود با مقایسه خدمات اقامتگاه‌‌‌ها با هتل‌‌‌ها رضایت چندانی به دست نیاورند.

در مواردی هم مخاطبان نسبت به رعایت بهداشت به عنوان یکی از خدمات ضروری صنعت توریسم در معدودی از این اقامتگاه‌‌‌‌‌‌ها ابراز گله‌مندی کرده و بی‌توجهی به این موضوع را خطری برای آینده این مجموعه‌‌‌ها می‌دانند. آنها می‌‌‌گویند در صورت استمرار چنین وضعیتی، گروهی از بوم‌‌‌گردی‌‌‌ها به ورطه یک بار مصرف شدن افتاده و نمی‌توانند دوباره گردشگران علاقه‌‌‌مند به اکوتوریسم یا گردشگری روستایی را جذب کنند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...