صفحه اصلی / اخبار خارجی / بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت
بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت - تصویر 1

بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400

به گزارش سروس خارجی هتل نیوز، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا مجوز پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «بوئینگ» (Boeing) را که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شد، صادر کرد و اکنون این شرکت می‌تواند با ساخت، پرتاب و عملیاتی کردن شبکه‌ی اینترنت پهن‌باند خود از فضا، به رقیب اصلی دیگر شرکت هوافضایی یعنی اسپیس‌ایکس تبدیل شود.

طرح بوئینگ شامل قرار دادن ۱۳۲ ماهواره در مدار پایین زمین در ارتفاع ۱۰۵۶ کیلومتری است. ۱۵ فروند ماهواره‌ی دیگر هم قرار است به مدار زمین ثابت در ارتفاعی بین ۲۷۳۵۵ تا ۴۴۲۲۱ کیلومتر پرتاب شوند. بوئینگ قصد دارد از این صورت فلکی ماهواره‌ای برای ارائه‌ی اینترنت پهن‌باند و خدمات ارتباطی به مصرف‌کنندگان مسکونی، کاربران دولتی و تجاری در آمریکا، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا استفاده کند.

همه‌ی ۱۴۷ ماهواره‌ی بوئینگ در باند فرکانسی V فعالیت خواهند کرد که بالاتر از شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» (Starlink) اسپیس‌ایکس یا پروژه‌ی در دست ساخت کوییپر آمازون است که در باندهای فرکانسی Ka و Ku خدمات‌دهی می‌کنند. ماهواره‌هایی که خدمات اینترنت در حین پرواز ارائه می‌کنند در همین باندهای فرکانسی فعال هستند.

استفاده از باند فرکانسی V می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را بالا ببرد اما همچنین خطر تداخل بیشتری دارد زیرا فرکانس‌های بالاتر سخت‌تر به اجسام جامد نفوذ می‌کنند. اسپیس‌ایکس هم برنامه‌هایی برای استفاده از این باند فرکانسی دارد و پروژه‌ی اینترنت وان وب هم در این باند خدمات‌دهی خواهد کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...