صفحه اصلی / اخبار داخلی / بهره برداری از طرح های گردشگری به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در سال 1400
بهره برداری از طرح های گردشگری به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در سال 1400 - تصویر 1

بهره برداری از طرح های گردشگری به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در سال 1400

ایجاد شده: 4/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399

به گزارش هتل نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های حضور مسافر گفت که سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال از طرح‌های در دست ساخت گردشگری استان به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد تجری اظهار داشت: در حال حاضر گلستان ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام گردشگری دارد که تکمیل آن ها نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریال برای حدود صد پروژه کوچک و متوسط در نظر گرفته شده و پنج هزار میلیارد ریال آن متعلق به طرح های بزرگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان به خسارت بخش گردشگری استان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فعالان این بخش به دلیل تعطیلی ناشی از محدودیت کرونایی و لغو سفرها متحمل زیان افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی شدند که بخشی از این خسارت ها با پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض جبران خواهد شد.

تجری ادامه داد: ۹۵۰ فعال گردشگری و صنایع دستی گلستان متقاضی دریافت وام کرونا شدند که تاکنون ۶۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده و اعطای آن همچنان ادامه دارد.

به گفته وی سهم قابل پرداخت گلستان از تسهیلات کرونا ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین گفت که از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون ۴۳۴ نفر به علت دشواری در تامین هزینه ها و سود از محل کار خود در مراکز گردشگری گلستان اخراج شدند.

سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...