صفحه اصلی / اخبار داخلی / بزرگترین مدیران صنعت هتلداری دنیا هم در ایران شکست می‌خورند
بزرگترین مدیران صنعت هتلداری دنیا هم در ایران شکست می‌خورند - تصویر 1

بزرگترین مدیران صنعت هتلداری دنیا هم در ایران شکست می‌خورند

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1398

"سامان سایه‌بان" مدیرکل هتل "اطلس" مشهد در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز و در خصوص وضعیت این هتل و صنعت هتلداری شهر مشهد، اظهار داشت: در ایام نوروز مانند سال‌های گذشته، شاهد وضعیت خوبی بودیم و حتی امسال به دلیل طولانی‌تر شدن تعطیلات، میانگین ضریب اشغال بالای 80 درصد را تجربه کردیم.

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرکل هتل "اطلس" مشهد ضمن ابراز رضایت از درصد اشغال و گردش مالی این هتل در ایام نوروز، ابراز داشت: مشکل اصلی صنعت هتلداری در شهر مشهد، تعداد بسیار زیاد هتل‌ها و نوعی اشباع شدگی است.

سر ارزیاب تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی، تصریح کرد: بر اساس اعلام رسمی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، هم‌اکنون 220 هتل و تعداد بسیار زیادی هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر در سطح شهر مشهد، فعال است که این رقابت سنگین و فشرده، منجر به کاهش قیمت‌ها و ارائه اتاق به قیمت پایین شده است. در نتیجه هتل‌های مشهد از نظر ریالی درآمد بالایی ندارند.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش هزینه‌ها مانند حقوق و دستمزد که هر سال بین 10 تا 15 درصد و امسال حدود 40 درصد افزایش داشته، فعالان صنعت گردشگری و هتلداری را دچار مشکلات بسیار زیادی کرده است که اگر به همین شکل ادامه داشته باشد، بسیاری از هتل‌ها دچار ورشکستگی خواهند شد.

"سایه‌بان" ادامه داد: خدمات اقامتی و پذیرایی هتل‌ها در شهر مشهد بر خلاف شهرهای گردشگرپذیری مانند تهران، اصفهان و شیراز به صورت فولبرد ارائه می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها بسیار پایین است.

این فعال صنعت گردشگری و هتلداری، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی را ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت دانست و گفت: مباحثی مانند بیمه و مالیات بر ارزش افزوده، موضوعاتی هستند که برای هتلداران ایجاد انگیزه می‌کنند و باعث می‌شود تا با وجود افزایش هزینه‌ها، توازن را برقرار کنند.

وی افزود: صنعت گردشگری و هتلداری در تمام دنیا، تابع شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و کوچکترین تغییر و تحولی در آن تاثیرگذار است.

"سامان سایه‌بان" گفت: در شرایط فعلی کشور، بزرگترین مدیران هتلداری دنیا نیز نمی‌توانند در صنعت هتلداری ایران به مدیریت بپردازند زیرا ثبات اقتصادی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، کاهش توان مالی و ضعیف شدن مسافران و گردشگران به طور کاملا مشخص، احساس می‌شود زیرا برای مثال میزان فروش رستوران و کافی‌شاپ هتل‌ها و از سوی دیگر میزان ماندگاری مسافران در هتل‌ها، کاهش یافته است.

وی در پایان گفت: سوال اینجاست که آمار مسافران و گردشگران میلیونی که بر اساس گفته‌های مسئولین در ایام نوروز وارد شهر مشهد و یا سایر شهرها شده‌اند تا چه میزان آورده و سود مالی در پی داشته‌اند؟ چه میزان اشتغال ایجاد شده است؟ مسافران ورودی به چه میزان هزینه کرده‌اند و چه تعداد در هتل‌ها اقامت داشته‌اند؟


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...