صفحه اصلی / اخبار خارجی / بزرگترین شرکت مسافرتی و گردشگری جهان اعلام ورشکستگی کرد
بزرگترین شرکت مسافرتی و گردشگری جهان اعلام ورشکستگی کرد - تصویر 1

بزرگترین شرکت مسافرتی و گردشگری جهان اعلام ورشکستگی کرد

ایجاد شده: 1/مهر/1398       آخرین ویرایش: 1/مهر/1398

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز، گروه Thomas Cock شرکت مهمان‌نوازی و گردشگری بریتانیایی است که در زمینه مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و خطوط چارتر، خطوط کشتی‌های گردشگری، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی، فعالیت می‌کند.

شرکت گردشگری Thomas Cock که دفتر مرکزی آن در شهر "پیتربورو" بریتانیا قرار دارد، مالک شمار زیادی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه در حوزه‌های مختلف خدماتی است و سهام آن نیز در بازار بورس لندن، معامله می‌شود.

این شرکت گردشگری انگلیسی طی ماه‌های اخیر با کاهش مشتری و افزایش بدهی مواجه شده بود و بر اساس اعلام مدیران، چنانچه کمک مالی 200 میلیون پوندی به آنان نرسد، ورشکست خواهد شد و هم‌اکنون پس از عدم دریافت این کمک مالی، شکست در رقابت با سایت‌های اینترنتی سفر و گردشگری و همچنین خودداری از سفر به دلیل برگزیت، منجر به ورشکستگی بزرگترین گروه گردشگری و مسافرتی دنیا شده است.

با اعلام ورشکستگی، شرکت گردشگری Thomas Cock با 22 هزار نیرو و 20 میلیون مشتری در سراسر جهان، باید 600 هزار گردشگر را به کشورهای خود بازگرداند که این موضوع، بزرگترین عملیات بازگرداندن افراد بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون است.

علاوه بر برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، گرمای کم سابقه بریتانیا در تابستان سال 2018 و کاهش سفرها به این کشور و همچنین بی‌ثباتی سیاسی در بعضی کشورهای مقصد مانند ترکیه نیز یکی از دلایل این ورشکستگی اعلام شده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...