صفحه اصلی / اخبار داخلی / برگزاری مراسم رسمی بزرگداشت روز جهانی گردشگری به میزبانی استان سیستان و بلوچستان + گزارش تصویری
برگزاری مراسم رسمی بزرگداشت روز جهانی گردشگری به میزبانی استان سیستان و بلوچستان + گزارش تصویری - تصویر 1

برگزاری مراسم رسمی بزرگداشت روز جهانی گردشگری به میزبانی استان سیستان و بلوچستان + گزارش تصویری

ایجاد شده: 6/مهر/1398       آخرین ویرایش: 7/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مراسم رسمی گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مدیران و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به میزبانی استان سیستان و بلوچستان در محل سالن سینما هلال در شهرستان زاهدان، برگزار شد.

"علی‌اصغر مونسان" در این مراسم با اشاره به تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، قطعا توسعه گردشگری و فرهنگی کشور را به دنبال دارد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور در رابطه با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه گردشگری کشور، ابراز داشت: صنعت گردشگری در ایران روند صعودی را دنبال می‌کند و باید با سرمایه‌گذاری در این زمینه به کشور اول منطقه در حوزه گردشگری، تبدیل شویم.

وی افزود: صنعت گردشگری در کشور نیاز به توجه بیشتر دارد تا نقش قابل توجهی را در اقتصاد، ایفا کند. البته اشتغال خوبی در این زمینه ایجاد شده است و باید بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

"علی‌اصغر مونسان" با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این اتفاق با هدف معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان، روی داده است. استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های مناسبی است که کمتر به آن توجه شده است و امیدواریم با توجه به تاکید شعار امسال که اشتغال در گردشگری است، شاهد آینده خوب برای مردم این منطقه باشیم.

مونسان در این رابطه ادامه داد: 54 پروژه با اعتباری بالغ بر 670 میلیارد تومان در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و یکی از آژانس‌های بزرگ و مطرح گردشگری کشور نیز به صورت معین در این منطقه، فعالیت خواهد کرد.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه، اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی دولت‌ها معرفی کرد و با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، گفت: گردشگری می‌تواند با سرعت بالا اشتغال به وجود بیاورد و همچنین به توزیع عادلانه ثروت نیز کمک کند.

وی در ادامه به ارائه گزارش علمکرد و آمار و ارقام در این خصوص، پرداخت و افزود: بر اساس سازمان جهانی گردشگری، سهم حوزه گردشگری ایران در سال 2017 میلادی 11.8 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی بوده است.

"علی‌اصغر مونسان" با اشاره به انجام 200 میلیارد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ایران، افزود: 21 ملیارد دلار سرمایه برای رسیدن به شاخص‌های مناسب گردشگری در کشور نیاز است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هم‌اکنون تعداد 400 هتل در سراسر کشور در حال ساخت است که از این میان، 157 هتل چهار و پنج ستاره هستند. همچنین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از 400 واحد در گذشته به 1700 واحد رسیده است.

در این مراسم همچنین از تمبر پویش معرفی سیستان و بلوچستان با عنوان "سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم" نیز رونمایی شد.

تجلیل از فعالان برتر حوزه گردشگری و نیز پیشکسوتان حوزه گردشگری از دیگر بخش‌های مراسم روز جهانی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...