صفحه اصلی / اخبار داخلی / برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران
برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران - تصویر 1

برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیم‌روز سه‌شنبهدر هتل باباطاهرتهران برگزار شد.

در این نشست اعضا پیرامون مسایل روز صنعت هتلداری کشور بحث و رایزنی کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در این باره عنوان کرد: مقرر شد بخشنامه مربوط به نرخ هتل‌ها در روزهای آینده ابلاغ شود. با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با معاونت گردشگری کشور، شکل و نحوه کار طی روزهای آینده به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تشکل‌های استانی بر پایه آن با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان بر اساس آن عمل خواهند کرد.

جمشید حمزه‌زاده افزود: موضوع بعدی بررسی نرخ ارزی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و شکل و نحوه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین مقرر شد برگزاری جلساتِ مرتب با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد؛ خصوصاً با هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون گردشگری. از دیگر مواردی که به طور جدی در دستور کار جامعه قرار دارد، پیگیری معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره است. همان‌طور که می‌دانید با پیگیری‌هایی که جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در گذشته انجام داد، هتل‌های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شدند که از تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال جاری اجرایی خواهد شد. جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران موضوع معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند. ما موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنیم و طبعاً به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی‌ست، ارجاع خواهد شد. خوشبختانه ارتباط خوبی میان جامعه هتلداران با کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است.

او همچنین افزود: با توجه به خسارات بی‌سابقه‌ای که شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتل‌داری زد، پیگیر هستیم تا برای هتل‌ها در ارتباط با سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بگیریم. ما موضوع را در قالب نامه خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی طرح می‌کنیم و پس از آن پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر محترم گردشگری داریم، از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده‌های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط‌هایی که دارند، بسیار می‌توانند به ما کمک کنند. ایشان در این مدت نشان دادند که برای همکاری با جامعه هتلداران ایران جهت برون رفت از مشکلات به وجود آمده آمادگی کامل دارند.

حمزه‌زاده در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. سیاست اکثر هتل‌ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خوشبختانه پس از صحبت‌ها و توافق‌های اولیه مقرر شد که رستوران‌ها و هتل‌ها از این پس می‌توانند به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر و یا یک خانواده باشند. این بخشنامه که روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاق‌ها برداشته خواهد شد.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر اساسنامه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران و افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر، انتخابات تکمیلی جامعه هتلداران ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به عنوان مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه برگزار و طی انتخاباتی دو نفر به اعضای فعلی افزوده خواهد شد. همچنین انتخابات مربوط به بازرسین جامعه هم همان‌روز برگزار می‌شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...