صفحه اصلی / اخبار خارجی / برنامه ریزی اروپا برای راه اندازی رقیب ویزا و مسترکارت
برنامه ریزی اروپا برای راه اندازی رقیب ویزا و مسترکارت - تصویر 1

برنامه ریزی اروپا برای راه اندازی رقیب ویزا و مسترکارت

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، این سیستم مورد حمایت ۲۲ بانک اروپایی قرار خواهد گرفت تا قاره اروپا به تدریج وابستگی به شبکه های کارت اعتباری ویزا و مسترکارت را کنار بگذارد.

این رویکرد که از آن با عنوان ابتکارعمل پرداخت اروپایی یا ای پی آی نام برده می شود از سال گذشته راه اندازی شده و هدف از اجرای آن جلب همکاری بانک ها و دیگر بازیگران و شرکت های عرصه خدمات مالی و اعتباری در قاره سبز به منظور نهایی سازی طرح راه اندازی شبکه پرداخت با کارت های اعتباری در اروپاست.

انتظار می رود این طرح تا ماه دسامبر نهایی شده و سپس برای پیاده سازی آن اقدام شود. مارتینا وایمرت، مدیر اجرایی این ابتکار عمل در رویدادی که توسط فدراسیون موسسات پرداخت اروپا برگزار شد، در این مورد گفت: برای تامین مالی عمومی این طرح برنامه ریزی شده و این یک سرمایه گذاری عظیم و پرهزینه خواهد بود. وی به جزئیات فنی و مالی اجرای این طرح اشاره نکرد.

۲۲ بانکی که در اجرای این طرح همکاری دارند از جمله بانک های بزرگ و معتبر کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و چهار کشور بزرگ دیگر اروپایی هستند. اتحادیه اروپا در سال های اخیر همیشه مشتاق دستیابی به استقلال استراتژیک در خدمات مالی بوده و به خصوص به قطع وابستگی به ویزا و مسترکارت ایالات متحده برای پرداخت های بین مرزی با کارت علاقمند بوده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...