صفحه اصلی / اخبار داخلی / برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند
برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند - تصویر 1

برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398

معاون گردشگری کشور در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که روز دوشنبه 23 دی‌ماه به میزبانی سازمان صدا و سیما، برگزار شد ضمن اشاره به اینکه این ستاد از 22 دستگاه تشکیل شده و بر اساس مصوبه دولت، جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر دستگاه‌های عضو، بخش خصوصی نیز عضو این ستاد است. کمیته‌های تخصصی در دل این ستاد تشکیل شده که با مسئولیت هر یک از اعضا در این کمیته‌ها، موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

"ولی تیموری" در ابتدای این جلسه، ابراز داشت: فصل پررونق گردشگری کشور در نوروز 99 را پیش رو داریم و معمولا از اوایل اسفندماه نیز وارد فصل پررونق گردشگری بین‌المللی می‌شویم. در حقیقت ایام نوروز علاوه بر رونق گردشگری داخلی منجر به رونق گردشگری خارجی نیز می‌شود.

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور در ادامه و در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در کشور مانند شهادت سپهبد سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، گفت: این اتفاقات قطعا تاثیراتی بر صنعت گردشگری گذاشته اما این قول را می‌دهم که صنعت گردشگری به حدی توان و ظرفیت دارد که به زودی خود را باز می‌یابد و دوباره رونق می‌گیرد.

ولی تیموری در ادامه، گردشگری را نیاز مردم دانست و بیان داشت: نگاه ما به گردشگری، فرهنگی است و چه بسا همین ظرفیت و جایگاه فرهنگی گردشگری است که رئیس جمهور آمریکا در کنار تمامی تهدیدهای نظامی، هدف قرار دادن 52 نقطه فرهنگی ایران را نیز در فهرست تهدیدهای خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی بسیاری از جمله گردشگران اروپایی و آمریکایی در هنگام سفر به ایران، کلیپ‌هایی از جاذبه‌های گردشگری، میهمان‌نوازی و سنت‌های دوست‌داشتنی ایران و ایرانیان را منتشر می‌کنند و دروغ‌های رسانه‌ای و تصویرسازی نادرست آمریکا و سایر دشمنان از جامعه ما را یادآور می‌شوند.

"ولی تیموری" تصریح کرد: گردشگری می‌تواند به تقویت روحیه نشاط اجتماعی مردم کمک کند. گردشگری ما می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار سایر ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و در خدمت مردم باشد.

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در رابطه با نقش و تاثیر سازمان صدا و سیما در حوزه گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ملی است و نیازمند همکاری تمام رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هستیم تا تصویر مناسبی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون گردشگری کشور در ادامه با انتقاد از برخی افراد و رسانه‌ها در انتشار و انعکاس اخبار منفی از ایران، گفت: در صنعت گردشگری، تصویرسازی اهمیت زیادی دارد یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کنیم و مدیریت این تصاویر نیز مهم است.

وی تصریح کرد: زحمت‌های فراوانی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمات به هدر می‌رود. هیچ جا مانند کشور ایران خبرهای منفی را پررنگ نمی‌کنند. گویا اخبار منفی بیشتر گرفته می‌شود.

وی افزود: با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارت‌ها را بیشتر می‌کنیم اما با بزرگنمایی اخبار مثبت، می‌توان تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. در واقع باید بتوانیم از جاذبه‌ شهرهای مدرن کشور در تصاویرمان استفاده کنیم تا گردشگر با چراغ خاموش وارد ایران نشود.

معاون گردشگری در پایان گفت: سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری داخلی، توزیع سفر است که شامل فاکتورهای زمانی و جغرافیایی ( مکانی ) می‌شود. در این خصوص نیز نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما از جمله معاونت استان‌های این سازمان هستیم زیرا هر یک از استان‌ها این ظرفیت را دارند تا به جذب گردشگر کمک کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...