صفحه اصلی / اخبار داخلی / بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح
بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح - تصویر 1

بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح

ایجاد شده: 27/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از پایان طرح بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران، خبر داد.

"محمد ابراهیم لاریجانی" با بیان این موضوع که شناسایی بازارهای هدف برای هر گردشگر، یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی به حساب می‌آید، اظهار داشت: در همین راستا، طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازارهای هدف در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

وی در خصوص ویژگی‌های متمایزکننده این طرح نیز ابراز داشت: در این طرح نسبت به طرح‌های پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت، دسته‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این طرح 13 شاخص کلان، تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها نیز مشخص شده است، افزود: این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف، تنظیم و ساماندهی کند. از سوی دیگر اولویت کشورها بین سطوح و درون هر سطح هم کاملا مشخص است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در گام بعدی، ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری، مشخص و داده‌ها برای 84 کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شده است.

وی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب 30 کشور اولویت‌دار برای بازار هدف، انتخاب و برای آنها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورها نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...