صفحه اصلی / اخبار خارجی / بازسازی کارخانه سرامیک Montalván در اسپانیا و تغییر کاربری به هتل و رستوران
بازسازی کارخانه سرامیک Montalván در اسپانیا و تغییر کاربری به هتل و رستوران  - تصویر 1

بازسازی کارخانه سرامیک Montalván در اسپانیا و تغییر کاربری به هتل و رستوران

ایجاد شده: 26/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز، کارخانه Montalván با فضایی بالغ بر 1937 متر پس از سال‌های فعالیت، تولید خود را به عنوان کارخانه و سفال به پایان رساند و هم‌اکنون برای کاربری جدید به عنوان هتل و رستوران، بازسازی شده است.

این کارخانه قدیمی که در محله Triana قرار دارد یکی از سه مجموعه سفال باقی‌مانده در این منطقه است و به همین دلیل پروژه بازسازی و تغییر کاربری با مطالعات گسترده روی زمینه تاریخی و امکانات موجود، آغاز و سعی شد تا برای ایجاد فضای رستوران و هتل با طراحی خاص و منحصربفرد از تنوع رنگ سفال و سرامیک‌ها بهره گرفته شود.

استراتژی اصلی در تغییر کاربری و بازسازی این هتل، بهره‌گیری از میراث باقی‌مانده از کارخانه با انجام مطالعات دقیق و گسترده و همچنین نوآوری با نتایج سازنده و کاربردی با استفاده از معیارهای زیبایی شناختی بوده است.

پیشنهاد معمار این هتل برای طراحی و بازسازی فضای این بنا، استفاده از سرامیک‌های باقی مانده در این کارخانه قدیمی بوده که منجر به ایجاد تفاوت با یک ساختمان معمولی شده است. همچنین استفاده از مواد بازیافتی رابطه غیرمستقیمی با میراث تاریخی بنا دارد که باعث تلفیق فضای جدید و قدیم پس از تغییر کاربری شده است.

در طراحی این هتل از روش‌های معاصر بر اساس دانش و اطلاعات دقیق از وضعیت ملک، وضعیت فرهنگی و انسان‌شناسی استفاده شده است. از سوی دیگر نکته برجسته در طراحی این هتل، ایجاد فضایی گیرا و رنگارنگ برای میهمانان است که علاوه بر نمایش فرهنگ و تاریخ گذشته، احساس ماندن در چنین فضایی و در قابل لمسی از گذشته را در اختیار می‌گذارد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...