صفحه اصلی / اخبار داخلی / با سلطه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نقش وزارت گردشگری در زمینه گردشگری سلامت چیست؟!
با سلطه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نقش وزارت گردشگری در زمینه گردشگری سلامت چیست؟! - تصویر 1

با سلطه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نقش وزارت گردشگری در زمینه گردشگری سلامت چیست؟!

ایجاد شده: 29/دی/1398       آخرین ویرایش: 29/دی/1398

به گزارش هتل‌نیوز، فعال حوزه گردشگری سلامت کشور با انتقاد از اظهارات معاونین وزارت بهداشت در نشست با مدیران عامل بیمارستان‌ها و شرکت‌های تسهیل‌گر دارای مجوز گردشگری سلامت، اظهار داشت: ما در این شرایط سخت با اعتبار شخصی در حال جذب گردشگران سلامت به ایران هستیم ولیکن گویا افرادی قصد دارند همین میزان کم را نیز قطع کنند.

"عبدالرضا خدادادی" با طرح این پرسش که نقش وزارت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت چیست، ابراز داشت: در شرایط بحرانی که گردشگری کشور در آن قرار دارد، موازی‌کاری وزارت بهداشت در زمینه گردشگری سلامت، اوج بد سلیقگی و نوعی خودزنی است.

"خدادادی" بیان داشت: اظهارات مطرح شده از سوی معاون درمان وزارت بهداشت، بیانگر سلطه کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر گردشگری سلامت کشور است. پس وزارت گردشگری کجای این معادله قرار دارد و اصلا چرا به سلامت پیشوند گردشگری اضافه می‌شود؟

وی افزود: هنوز تعریف دقیق و مشخصی از دلال و دلال‌پروری در حوزه گردشگری سلامت بعمل نیامده است. گاهی اوقات ملاحظه می‌شود که حتی شرکت‌های تسهیل‌گر نیز با استفاده از رانت‌های خاص خود تبدیل به دلال می‌شوند.

رییس هیات‌مدیره شرکت "سراج متحده" که در زمینه اعزام گردشگران سلامت کشور عمان فعالیت می‌کند در ادامه گفت: با بررسی گذشته و سابقه فعالیت گردشگری سلامت در ایران، متوجه می‌شویم که افراد و شرکت‌ها در کشور مبدا، اقدام به اعزام بیماران به ایران نموده‌اند و اکثر گردشگران سلامت از طریق این افراد و شرکت‌ها وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: این در حالیست که شرکت‌های تسهیل‌گر با دریافت مبلغی به عنوان سهم شرکت یا بیمارستان از افراد، همین کار را انجام می‌دهند. در واقع پول زوری است که باید به شرکت‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، پرداخت نمایند.

"عبدالرضا خدادادی" با تحلیل وضعیت صنعت گردشگری در کشور، گفت: در شرایط بحرانی کنونی که اکثر تورهای ورودی به کشور، کنسل شده و تعداد گردشگران خارجی به حداقل رسیده است، این مترجمان و راهنمایان گردشگری سلامت دارای سابقه و اعتبار نزد متقاضیان در کشورهای هدف هستند که با اعتمادسازی در حال جذب گردشگران سلامت هستند.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع حذف این دلسوزان و گم‌نامان عرصه گردشگری سلامت در این برهه زمانی، نوعی کج‌سلیقگی و خودزنی است.

"عبدالرضا خدادادی" در پایان گفت: اگر قرار است بیمارستان‌ها به طور مستقیم، جذب گردشگران سلامت را انجام دهند پس نقش وزارت گردشگری چیست و در این دور باطل ضرر اصلی متوجه چه کسی خواهد بود؟


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...