صفحه اصلی / اخبار داخلی / با تشکیل وزارتخانه، نماینده‌ای از دولت پاسخگوی حوزه گردشگری خواهد بود
با تشکیل وزارتخانه، نماینده‌ای از دولت پاسخگوی حوزه گردشگری خواهد بود - تصویر 1

با تشکیل وزارتخانه، نماینده‌ای از دولت پاسخگوی حوزه گردشگری خواهد بود

ایجاد شده: 13/شهریور/1398       آخرین ویرایش: 13/شهریور/1398

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن تبریک به رئیس‌جمهور، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جناب آقای "علی‌اصغر مونسان" در پی انتخاب نخستین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به تشریح مهمترین خواسته‌ها، مشکلات و موانع فعالان صنعت هتلداری در کشور پرداخت.

"علی‌عباس کمری" در ابتدای این مصاحبه با اشاره به اینکه در بیان خواسته‌ها بایستی شرایط زمانی و مکانی حال حاضر کشور را در نظر بگیریم و انتظارت معقول و امکان‌پذیری از دولت و وزیر جدید گردشگری داشته باشیم، اظهار داشت: آنچه که در حوزه صنعت گردشگری کشورهای سراسر دنیا از همسایگانی نظیر ترکیه و گرجستان تا کشورهای مدرن و پیشرفته‌ای مانند اسپانیا و فرانسه وجود دارد را می‌توان با قوانین و مقررات موجود در کشور انطباق داد و اجرایی کرد.

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر، ابراز داشت: ارائه تسهیلات لازم برای گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهمترین خواسته‌های فعالان صنعت گردشگری و هتلداری از دولت است زیرا تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها به تنهایی قادر به انجام تمامی امور نیستند.

"علی‌عباس کمری" معافیت از پرداخت مالیات، کاهش هزینه‌هایی مانند آب و برق و ارائه وام‌های بلاعوض را دیگر خواسته‌های امکان‌پذیر و شدنی، معرفی کرد و گفت: ارائه این تسهیلات منجر به ایجاد انگیزه و افزایش مسئولیت‌پذیری فعالان این حوزه می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه نه تنها این تسهیلات وجود ندارد بلکه در این شرایط بحرانی که درآمدها کاهش پیدا کرده، هزینه‌های اضافی نیز به هتلداران تحمیل می‌شود. این در حالیست که در تمامی دنیا در حالت عادی و نرمال نیز تسهیلات فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

"کمری" تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را از جنبه‌های مختلف قابل بررسی دانست و گفت: اگر تشکیل این وزارتخانه با مطالعه صورت گرفته است پس کارها و امور نیز بایستی به صورت علمی همراه با تحقیق و پژوهش به پیش رانده شود.

وی افزود: تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این جهت که نماینده‌ای از دولت پاسخگوی حوزه گردشگری خواهد بود و مجلس شورای اسلامی می‌تواند با استفاده از ابزار نظارتی، عملکرد این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهد، مثبت و حرکتی رو به جلو است.

مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر ادامه داد: البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که صنعت گردشگری ایران دچار مشکلات بسیار زیادی است که از آن جمله می‌توان به عدم وجود زیرساخت‌ مناسب در بخش‌های مختلف مانند حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، اشاره کرد.

این فعال صنعت گردشگری و هتلداری، ورود دستگاه‌ها و افراد غیرمرتبط و بدون تخصص به حوزه هتلداری را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی مختلف با ایجاد مراکز اقامتی تحت عناوینی مانند زائرسرا، خانه معلم، مهمانسرا و ... مشکلات زیادی را برای هتلداران به وجود آورده‌اند و از سوی دیگر افرادی نیز صرفا به دلیل بهره‌مندی از سرمایه و نقدینگی و با تصور درآمدزا بودن هتلداری، اقدام به ساخت هتل در مناطق مختلف کشور نموده‌اند.

وی افزود: صنعت گردشگری و هتلداری دارای اصول، الزامات و قوانین مشخص و مدون در سراسر دنیاست که اگر حمایت و اجرا نشود، کل صنعت دچار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر، آینده صنعت گردشگری در ایران را در صورت ادامه وضعیت فعلی، نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر وزارتخانه‌ای منسجم داشته باشیم، قطعا می‌توان تمامی امور را ساماندهی کرد و از طریق این ساماندهی، رونق اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال‌زایی در کشور را به ارمغان آورد.

به گفته وی، گردشگری ایران با وجود جاذبه‌های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی، بکر و دست نخورده در مناطق مختلف، جزو 10 کشور اول دنیاست و نیاز است تا دولت با تلاش ویژه در راستای رفع مشکلات گام بردارد.

مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در پایان "علی‌اصغر مونسان" را بهترین گزینه فعلی برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معرفی کرد و گفت: ایشان در طول مدت فعالیت در راس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تمامی تلاش خود را در راستای رونق و توسعه گردشگری کشور به کار گرفته است و امیدواریم در ادامه نیز با توجه ویژه به بخش خصوصی و استفاده از تجربیات نهادهای دولتی در این مسیر، موفق باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...