صفحه اصلی / اخبار داخلی / با افزایش 30 درصدی نرخ، هتل‌ها به نقطه سر به سر خواهند رسید
با افزایش 30 درصدی نرخ، هتل‌ها به نقطه سر به سر خواهند رسید - تصویر 1

با افزایش 30 درصدی نرخ، هتل‌ها به نقطه سر به سر خواهند رسید

ایجاد شده: 23/مهر/1397       آخرین ویرایش: 23/مهر/1397

رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، اظهار داشت: آموزش و پرورش به جای انجام وظیفه ذاتی خود در تعلیم و تربیت نسل آینده به صنعت هتلداری روی آورده که این امر ضربه‌ای مهلک به پیکره صنعت گردشگری کشور است.

به گزارش هتل‌نیوز "جفر بذری" ابراز داشت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حیاط خلوت دولت تبدیل شده و صنعت هتلداری در چنین شرایطی حال و روز خوشی ندارد و از سوی دیگر در پی افزایش قیمت‌ها و نرخ ارز، ارائه خدمات در این صنعت به هیچ وجه به صرفه نیست.

"بذری" با اشاره به پیشنهاد افزایش 30 درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی، ابراز داشت: در صورت اعمال این افزایش قیمت، هتلداران به نقطه سر به سر خواهند رسید در غیر این صورت هتلداران قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: ما این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم تا بر اساس آن هزینه خدمات به گردشگران خارجی بر اساس نرخ ارزی، محاسبه و بخشی از مشکلات هتلداران برطرف شود.

وی افزود: مسئولان هزینه‌های حامل‌های انرژی در هتل و مراکز اقامتی را با منازل مسکونی اشتباه گرفته‌اند در حالیکه ما انتظار داریم تا این هزینه‌ها را با شرایط خاص محاسبه و هتلداران را در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، یاری کنند.

وی تصریح کرد: دولت نه تنها همکاری لازم را با فعالان این صنعت انجام نمی‌دهد بلکه تبدیل به رقیب ما نیز شده است به شکلی که اکثر دستگاه‌های دولتی با احداث میهمانسرا و پرداخت هزینه‌های آن از محل بیت‌المال، عملا وارد صنعت هتلداری شده‌اند. برای مثال وزارت آموزش و پرورش به جای ماموریت آموزشی و پرورشی خود به هتلداری روی آورده و در مراکز آموزشی خود اقدام به ساخت هتل و مرکز اقامتی نموده است.

 

 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...