صفحه اصلی / اخبار خارجی / ایتالیا آماده استقبال از جهان است
ایتالیا آماده استقبال از جهان است - تصویر 1

ایتالیا آماده استقبال از جهان است

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری آنسا، " ماریو دراگی " نخست وزیر ایتالیا پس از جلسه وزیران گردشگری گروه جی۲۰ (گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد دارائی و مسولان بانک‌های مرکزی ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است) دیروز سه شنبه گفت: «ایتالیا آماده استقبال از گردشگران جهان است».

در پی برگزاری این نشست در ایتالیا، دراگی افزود: «جهان خواهان سفر به ایتالیا است، اما همه گیری ویروس کرونا ما را مجبور به بستن مرزها کرده است. اما اکنون ایتالیا آماده استقبال از جهان است».

وی تاکید کرد: «شک ندارم گردشگری در ایتالیا دوباره قویتر از گذشته پدیدار خواهد شد».

نخست وزیر ایتالیا در ادامه از صدور روادید ویژه برای سفر به ایتالیا خبر داد و گفت: از نیمه ماه ژوئن (۱۱ خرداد) صدور "روادید سبز اروپایی" آغاز می شود.

روادید سبز اروپایی سندی است که تائید می کند گردشگر هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده و یا آزمایش سواب مولکولی (تست سواب مولکولی مخصوص تشخیص کرونا) آن منفی بوده است. دراگی که پیش از این خبر صدور این روادید را در ایتالیا داده بود، از ضرورت ارائه این سند از سوی گردشگران خارجی به ایتالیا پس از بازگشایی مرزها خبر داده بود.  

روز گذشته نیز کمیساریای عالی اروپا از برنامه ریزی برای بازگشایی اتحادیه اروپا به روی گردشگرانی خبر داد که واکسن کرونا را دریافت کرده اند و یا از کشورهایی هستند که شیوع ویروس کرونا در آنها شدید نیست.

براین اساس مقامات مسئول در کمیساریای عالی اروپا اعلام کردند با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان آن فرارسیده تا از محدودیت های مربوط به سفرهای غیرضروری بکاهیم.

مقامات مزبور همچنین خاطرنشان کردند که گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا حداکثر تا اول ماه ژوئن (۱۱خرداد) به دنبال دستیابی به موافقت کشورهای عضو بازگشایی می شوند.


 

 



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...