صفحه اصلی / اخبار داخلی / اولویت با استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است
اولویت با استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است - تصویر 1

اولویت با استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است

ایجاد شده: 3/آذر/1397       آخرین ویرایش: 3/آذر/1397

به گزارش هتل‌نیوز و به گفته رئیس هیات‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، این تشکل قصد دارد با اولویت قرار دادن استانداردسازی و با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه جریان اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در مسیر خود هدایت کند.

"مازیار آل داوود" اظهار داشت: در این راستا کمیته‌هایی با استفاده از افراد با سابقه این حوزه و فعالان دانشگاهی شکل خواهد گرفت که باعث می‌شود تا رقابت سالمی در ترویج فرهنگ بومی و بهره‌گیری از محصولات هر منطقه، ایجاد شود.

"آل داوود" در خصوص گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا دو هزار مرکز نیز گفت: این طرح شدنی است اما به شرط آنکه با برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی در برخی مناطق مختلف کشور، ابراز داشت: در مناطقی که سالهاست موضوع بوم‌گردی راه افتاده و جایگاه خود را پیدا کرده، مشکلات چندانی وجود ندارد ولیکن در دیگر مناطق، فعالان با چالش‌هایی نظیر عدم آموزش مواجه هستند.

وی در پایان افزود: شکل‌گیری یک اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه نباید تنها برای یک خانوار یا یک فرد خاص سود داشته باشد، بلکه تمامی مردم آن جامعه باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ورود گردشگر به منطقه منتفع شوند تا فعالیت در این زمینه پایدار باشد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...