صفحه اصلی / اخبار داخلی / تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است
تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است - تصویر 1

تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز، " علی اکبری " نماینده شیراز در مجلس دهم درباره اظهارات اعضای هیأت دولت هنگام بازدید از تخت جمشید گفت: حرف‌هایی که گفته شد جای نقد دارد؛ چراکه تخت جمشید نماد هنر، مهندسی و معماری است و بیش از ۲۵ قرن دوام آورده است.

نماینده شیراز در مجلس دهم تاکید کرد: تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است و ما نباید تخریب و تحقیرش کنیم.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم در چه شرایطی آن سخنان گفته شد اما به اعتقاد من خیلی زیبنده نبود؛ ما باید بیشتر از آنکه به معایب توجه کنیم، به حاصل دانش، معماری، مهندسی و ابزارهایی که آن زمان تخت جمشید با آن‌ها بنا شد توجه داشته باشیم، بنایی که شاید بخشی از آن هنوز کشف نشده است و باز هم تاکید می‌کنم این مجموعه میراث ملی ماست و در دنیا قابل احترام است.

اکبری در مورد سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر این‌که حریم پاسارگارد مانع کشاورزی مردم در منطقه شده است، عنوان کرد: به هیچ وجه چنین حرفی درست نیست، این ۲ مسئله حریم‌شان با یکدیگر فرق می‌کند، محوطه پاسارگاد محل کشاورزی نیست و به اعتقاد من اصلاً آن‌گونه که می‌گویند نیست.

وی ادامه داد: بله؛ اساساً این منطقه کشاورزی است و معاش مردم از طریق دامداری و کشاورزی می‌گذرد اما به اعتقاد من ارتباطی به اینکه مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، ندارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چند سالی است روز کوروش مردم به مقبره می‌آیند که باعث اعمال محدودیت‌هایی برای ساکنین آنجا شده است که این هم راه‌حل‌هایی دارد، موافقان و مخالفان بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند، اما نمی‌شود راه را روی مردم ببندیم و بگوییم کشاورزی مردم مانده است این حرف‌ها به اعتقاد من کارشناسی نیست.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...