صفحه اصلی / اخبار داخلی / انتخاب سیمرغ به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران
انتخاب سیمرغ به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران - تصویر 1

انتخاب سیمرغ به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران

ایجاد شده: 13/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 13/بهمن/1398

جلسه شورای راهبردی برند ملی گردشگری، روز شنبه مورخ 12 بهمن‌ماه با حضور وزیر و معاون گردشگری، روسای برخی تشکل‌های گردشگری، مدیران و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران حوزه گردشگری در محل سالن جلسات وزارت گردشگری، برگزار شد.

به گزارش هتل‌نیوز در این جلسه، فاز اول پروژه برند ملی گردشگری و موارد مربوط به تعیین هویت بصری و کلامی گردشگری ایران و نتایج برسی‌های میدانی، پرسشنامه از گردشگران خارجی و مصاحبه با صاحب‌نظران مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شرکت مجری طرح از "سیمرغ" به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران، نام برد.

در ادامه این جلسه، تعدادی از مدیران دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی به بیان نظرات خود در خصوص برند ملی گردشگری ایران، پرداختند و ضمن موافقت با انتخاب سیمرغ به عنوان نماد این برند، انتخاب شعار پیشنهادی "ایران باشکوه" را مستلزم بررسی بیشتر از سوی کارشناسان و استفاده از نظرات عموم مردم، دانستند.

وزیر گردشگری کشور در این جلسه با اشاره به اینکه جای برند ملی در صنعت گردشگری کشور خالی بود، اظهار داشت: معاونت گردشگری در کنار برند ملی گردشگری، اقدامات دیگری از جمله تهیه سند توسعه گردشگری و سند اقدام ملی گردشگری را نیز در دست اجرا دارد که شایسته تقدیر است و امیدواریم هر چه سریع‌تر در هیات دولت، مطرح و تائید شود.

"علی‌اصغر مونسان" برند ملی گردشگری کشور را بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی ایران دانست و اظهار داشت: از همان روز اول تاکید من به معاونت گردشگری این بود که خروجی این طرح باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد. نماد سیمرغ به عنوان لوگو مورد تائید همه صاحب‌نظران حاضر در این نشست است اما درباره شعار باید بیشتر فکر کرد.

وزیر گردشگری در ادامه گفت: پیشنهاد من این است که طرح سیمرغ به عنوان لوگوی برند ملی گردشگری در روز 23 بهمن‌ماه و در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به بازدیدکنندگان، معرفی و محلی نیز برای ارائه شعارهای پیشنهادی درباره برند ملی گردشگری، اختصاص داده شود.

"علی‌اصغر مونسان" تاکید کرد: موضوع برند ملی گردشگری مربوط به داشته‌های فرهنگی کشور است و قرار است بیانگر ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی کشور باشد. در نتیجه لوگو و شعار انتخابی باید در نگاه اول بتواند این ظرفیت‌ها را به مخاطب ارائه کند.

وی در پایان گفت: برند ملی گردشگری باید حرف تک تک ایرانی‌ها باشد. این برند بایستی علاوه بر کمک به جذب گردشگر و توسعه گردشگری به عاملی برای بیان هویت تاریخی و فرهنگی ایران بزرگ، تبدیل شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...