صفحه اصلی / اخبار داخلی / امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات - تصویر 1

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398

به گزارش هتل‌نیوز در مراسمی با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور و "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و پژوهش در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید.

"علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم با  اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: با وجود چالش‌ها و اتفاقات اخیر، صنعت گردشگری قابل ترمیم است و دوباره روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. با برنامه‌ریزی جدید، وضعیت گردشگری کشور به سرعت عادی خواهد شد.

وزیر گردشگری کشور در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی، ابراز داشت: برای پیشبرد برنامه‌های وزارت گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی هستیم.

وی افزود: برای تضمین آینده گردشگری از علم و دانش روز استفاده می‌کنیم. آموزش و تربیت کارشناسان گردشگری در این مسیر حائز اهمیت است.

"حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم، گفت: گردشگری به لحاظ ارتقای روحی و روانی نیاز مردم است و بایستی آن را توسعه داد. از سوی دیگر گردشگری به لحاظ اقتصادی خیلی سریع می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح نخستین پژوهشکده گردشگری کشور در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: مجموع توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد.

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه صنعت گردشگری پرداخت و گفت: این دانشگاه در مجموع ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین تنها دانشکده گردشگری کشور نیز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث شده است.

"سید سعید هاشمی" در ادامه بیان داشت: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌هایی با اتریش، مالزی و ترکیه آغاز شده که در این میان اتریش حمایت‌های خوبی داشته است و پارتنر علمی خوبی به حساب می‌آید.

"محمدحسین ایمانی خوشخو" رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز عنوان کرد: به دلیل اعتقاد حاکم، تاکنون فرهنگ به عنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. ما در پی این هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور کنیم.

مهمترین موضوعات و محورهای همکاری مطرح شده در تفاهم‌نامه وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور به شرح زیر است.

  • استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه
  • همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز
  • مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی
  • همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی
  • حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط
  • حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی
  • همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و ... 
  • همکاری مشترک در زمینه تهیه حساب اقماری گردشگری 
  • همکاری مشترک در زمینه طراحی، تدوین و تهیه برنامه اقدام ملی، نظام جامع آموزشی و برند گردشگری 

جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...