صفحه اصلی / اخبار داخلی / امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا
امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا - تصویر 1

امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399

تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و وزارت گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا امضا شد.

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری براساس روابط دوستانه و تمایل متقابل برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاری‌های گردشگری با تاکید بر نقش مهم گردشگری در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و برجسته سازس ویژگی‌های طبیعی و تاریخی دو کشور به امضا رسیده است.

این تفاهم نامه در ۱۱ بند به مدت ۲ سال تنظیم شده است و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

برقراری روابط گردشگری ایران و نزوئلا نزدیکی ملت ها را به دنبال دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برقراری روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی دوملت و شناخت بیشتر از هم خواهد شد.

آقای علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ایران با تمدن کهن و داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و بی نظیر و همچنین تنوع فرهنگی و اقوام , ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و جذب گردشگران از ونزوئلا دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از این جاذبه ها را حضوری و بخش دیگری را از طریق فیلم و عکس در این مراسم مشاهده کردید.

آقای مونسان گفت: ونزوئلا با طبیعت بسیار زیبایی که در عکس ها و فیلم ها مشاهده شد و با توجه به توضیحات وزیر گردشگری این کشور می تواند برای گردشگران به ویژه طبیعت گردان ایرانی جاذبه خوبی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بااشاره به وجود پرواز مستقیم بین دو کشور افزود: پرواز مستقیم بین دو کشور یک ظرفیت بسیار مهم و خوب است که می تواند به شروع و توسعه روابط گردشگری دو کشور کمک کند.

وی گفت: قیمت ها در ایران برای گردشگران خارجی بسیار مناسب است و از مسئولان ونزوئلا هم درخواست داریم تا کمک کنند جاذبه قیمت و اقتصادی بودن را هم برای گردشگران ایرانی به وجود بیاورند و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم تا آژانس های دو کشور بتوانند روابط گردشگری را برقرار کنند.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها کمک بگیریم تا موانع و مشکلاتی که برای توسعه رابطه گردشگری در ایران و ونزوئلا وجود دارد برطرف شود.

آقای مونسان به زمان ۱۴ ساعت سفر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که جادبه های طبیعی موجود در این کشور آنقدر برای ایرانی ها جداب است که حاضر هستند این مسافت را طی کنند.

ایران و ونزویلا دوملت برادر و صلح طلب هستند

وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: کشور‌های ایران و ونزوئلا دو ملت برادر و طلح طلب هستند.

آقای علی پادرون در مراسم امضا تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ونزوئلا دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد و از نظر جاذبه‌های طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: آبشار آنجل به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری این کشور است.

آقای علی پادرون افزود: آب‌های کریستالی، ساحل‌های شنی، دشت‌های گسترده، جنگل‌های آمازونی و ظرفیت‌های بسیار بی نظیر دیگر در بخش طبیعت گردی و همچنین دربخش زمین شناسی ونزوئلا، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی‌های طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم همین آبشار آنجل به عنوان مهمترین اثر طبیعی است.

وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب‌هایی در صنعت گردشگری هستیم با این وجود در سال ۲۰۲۱ گردشگری با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد وسفر‌های بین المللی برقرار شود.

آقای علی پادرون با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران افزود: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم‌ها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است.

وی اضافه کرد: در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرد و هم اکنون در میان همه این تحریم‌ها شاهد تقویت همکاری‌های دوکشور در بخش گردشگری هستیم.

آقای پادرون افزود: این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار و مبارزه ضد استکباری بین دو کشور جزء اشتراکات بین ایران و ونزوئلا است.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری برنامه گسترده‌ای را در دستور کار داریم گفت: از تلاش‌ها و همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه ریزی برای تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تشکر می‌کنم.

وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا افزود: من با دست پر از این سفر بر می‌گردم و گزارش خوبی را از همکاری‌های گردشگری بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...