صفحه اصلی / اخبار داخلی / اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور
اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور - تصویر 1

اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با نهادهای مسئول در راستای حل مشکل اینترنت، اظهار داشت: به شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای نوشتیم زیرا ارتباطمان با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی کاملا قطع شده است و خبر نداریم چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفته‌اند.

"ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران، ابراز داشت: با هیچ آژانسی در خارج از کشور نمی‌توانیم مکاتبه داشته باشیم و از نتایج تصمیمات آن‌ها درباره سفر به ایران اطلاعی نداریم. تمامی رایزنی‌های قبلی با آژانس‌ها و توریست‌های خارجی بدون جواب مانده است و نمی‌دانیم که آیا سفر به ایران را پذیرفته‌اند یا منصرف شده‌اند.

"پورفرج" ادامه داد: رویه کار به این شکل بود که از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی ارتباط برقرار می‌کردیم و کمتر ارتباط مستقیم تلفنی یا فکسی برقرار می‌شد و حالا با قطع اینترنت، دسترسی‌ها نیز قطع شده است.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: ایران در میانه فصل گردشگری قرار دارد. برخی گردشگران وقتی کشوری با شرایط اضطراری مواجه می‌شود، در دقیقه آخر تصمیم می‌گیرند که سفر خود را لغو کنند. در شرایط فعلی ما حتی نمی‌دانیم تکلیف تورهایی که در راه ایران هستند چه می‌شود. از سوی دیگر با توجه به ناآرامی‌هایی که در برخی شهرها ایجاد شده، برنامه بازدید بعضی گردشگران نیز محدود شده است.

رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره مجدد به ارسال نامه برای شورای عالی امنیت، تشریح مشکلات به وجود آمده طی یک هفته اخیر و درخواست ارائه راهکار برای صنعت گردشگری، گفت: کشور برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه گردشگری ترسیم کرده است. این صنعت قرار است جایگزین نفت شود و منبعی برای درآمدزایی کشور باشد.

"ابراهیم پورفرج" در خصوص راهکارها و اقدامات پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور، گفت: هر گونه ناآرامی و ناامنی، تاثیر مستقیم و سریعی در گردشگری دارد که اقتصاد را نیز متاثر می‌کند. معمولا کشورها بعد از این اتفاقات بلافاصله گام بعدی را برای خنثی کردن اثر آن برمی‌دارند و روی معرفی کشور و پاک‌سازی چهره منفی ایجاد شده، متمرکز می‌شوند.

"پورفرج" افزود: برای این کار باید هزینه کرد و به مردم جهان اعلام کرد که آماده پذیرایی شده‌ایم و محیط امن برای سفر فراهم شده است.

وی با اشاره به یک نمونه در این خصوص، گفت: وقتی که آن توریست آلمانی در کشور ما مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اخبار منفی به شکل گسترده‌ای منتشر شد و رسانه‌های خبری خارجی بارها به پوشش این اتفاق پرداختند اما درباره اقدامات مثبت بعدی، خبری منعکس نشد. یا اینکه خبر دستگیری دو توریست استرالیایی در همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد اما پس از آزادی، خبر آن به شکل محدودی منتشر شد و خیلی‌ها اطلاع نداشتند.

این فعال حوزه گردشگری کشور در ادامه گفت: یکی از مزیت‌های ایران امنیت آن است و ما در تمامی رویدادهای بین‌المللی، ایران را به عنوان مقصدی امن معرفی می‌کنیم تا اثرگذاری مثبتی هم داشته باشد. اما حالا که ناآرامی‌های داخل کشور به صورت گسترده‌ای منعکس می‌شود، ضرورت دارد پس از آرام شدن اوضاع حرکت مثبتی انجام دهیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص تاثیر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در سفر نیز گفت: هنوز اثر آن مشخص نشده است. تصمیمی گرفته شده که بهتر بود همه جانبه باشد. بنزین سهمیه‌بندی شد اما برای وسایل نقلیه گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند هیچ فکری نشده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...