صفحه اصلی / اخبار داخلی / افزایش ۱۳ درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری
افزایش ۱۳ درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری - تصویر 1

افزایش ۱۳ درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری

ایجاد شده: 23/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 23/مرداد/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ "یحیی نقی زاده" مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت : نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری تشدید شده و در مقایسه با سال قبل، ۱۳ درصد افزایش یافته است. نظارت به صورت الکترونیکی و میدانی انجام می شود و سامانه های ما آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردم از خدمات گردشگری هستند.

او گفت : در آخرین نشست هماهنگی معاونین گردشگری استان ها، بر اهمیت نظارت، لزوم پاسخگویی به موقع به شکایات تاکید شد و معاون گردشگری وزیر برای ادارات کل استان ها ضرب الاجل رسیدگی به شکایات را تعیین نموده و مقرر شد پس از انقضاء مهلت مزبور، نتیجه عملکردهارا به صورت عمومی اعلام کنیم.

وی افزود : در همین راستا مقرر است به صورت ماهانه وضعیت عملکرد ادارات کل استان ها را در حوزه نظارت بر خدمات گردشگری ارزیابی نموده و اطلاع رسانی شود. بر همین اساس طی دو ماهه گذشته، از مجموع ۷۸۰۵ شکایت ثبت شده تا کنون، ۵۶۹۸ مورد رسیدگی و پاسخ داده شده و بقیه نیز در حال رسیدگی است.

" نقی زاده " گفت : در بررسی عملکرد ادارات کل، استان های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان، در پاسخگویی به شکایات سامانه ۰۹۶۲۹ ضعیف ترین عملکرد را داشته اند و در مقابل عملکرد استان های سیسستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر به عنوان سه استان برتر ارزیابی شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده ۳۱ درصد از ‌شکایت‌های ثبت شده از دفاتر خدمات مسافرتی بوده، ۳۳ درصد از تأسیسات اقامتی، ۳ درصد از مرکز پذیرایی، ۲۷ درصد مراکز رفاهی جاده‌ای نظیر پمپ بنزین و ۶ درصد سایر تأسیسات گردشگری است.

او ادامه داد : در حوزه نظارت،  در دو ماهه اخیر، ۲۶۵۱ مورد بازدید نظارتی در سطح کشور انجام پذیرفته و در طی آن ۳۵۱ مورد تذکر، ۸۱ مورد اخطار و ۴۲ مورد تعلیق صورت پذیرفته است. در حوزه بازدیدهای نظارتی، استان های کرمان، مرکزی، هرمزگان از جمله استان های با عملکرد ضعیف ارزیابی شده اند و استان های خراسان رضوی، گلستان ومازندران بهترین عملکرد را درحوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری داشته اند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود : تا کنون ۱۰۶ مورد تقدیر از تاسیسات گردشگری در این سامانه‌ها ثبت شده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...