صفحه اصلی / اخبار داخلی / افزایش قیمت بنرین فرصتی برای ابتکار عمل در حوزه گردشگری است
افزایش قیمت بنرین فرصتی برای ابتکار عمل در حوزه گردشگری است - تصویر 1

افزایش قیمت بنرین فرصتی برای ابتکار عمل در حوزه گردشگری است

ایجاد شده: 24/آذر/1398       آخرین ویرایش: 24/آذر/1398

گردشگری در ایران صنعتی است که از یک سو با توجه ظرفیت‌های موجود و از سوی دیگر محدودیت‌های روزافزون نفتی و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا، می‌تواند جایگاه خود را در اقتصاد کشور ارتقا دهد و حتی در بلند مدت به جایگاه اول دست پیدا کند.

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به افزایش 52 درصدی گردشگران ورودی به کشور در پایان سال 97 در مقایسه با سال 96، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری نیز رشد 24.3 درصدی ورود گردشگران را شاهد بودیم که این روند نشان‌دهنده نشاط گردشگری کشور با وجود اعمال تحریم‌هاست.

"ولی تیموری" سیاست‌های توزیع سفر در رشد گردشگری داخلی را موثر دانست و ابراز داشت: به دنبال این سیاست، مسیرهای جدید گردشگری در کشور شناسایی شد که از این میان می‌توان به مسیر گردشگری شمال غرب، اشاره کرد.

"تیموری" تصریح کرد: گردشگر خروجی نیز بیانگر رفاه اجتماعی و تعاملات دو سویه است و به طور کلی شاهد روند متوازن سفر و گردشگری هستیم. وضعیت موجود گردشگری کشور مطابق با سیاست‌گذاری‌های کشور است.

معاون گردشگری کشور در رابطه با مساله افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر صنعت گردشگری نیز گفت: این افزایش تاکنون چشمگیر و قابل توجه نبوده است. البته قطعا نمی‌توانیم افزایش قیمت بنزین را بدون تاثیر بدانیم و شاید به مرور متوجه این تاثیر یا تغییرات ناشی از آن شویم.

وی افزود: افزایش نرخ بنزین باید به فرصتی برای ایجاد تورهای برنامه‌ریزی شده در کشور تبدیل شود. از آنجایی که گردشگری انفرادی در کشور لجام گسیخته است، می‌توانیم از این فرصت پیش آمده برای ابتکار عمل در زمینه ایجاد تورهای گروهی برنامه‌ریزی کنیم.

"تیموری" با اشاره به نمونه‌ای از ابتکار عمل‌های صورت گرفته در حوزه گردشگری کشور، گفت: زمانی که آمریکا ورود گردشگران به ایران را با محدودیت مواجه کرد، راهکار دور زدن تحریم را اجرا کردیم. لذا در این شرایط نیز می‌توانیم چالش امروز را به فرصتی در صنعت گردشگری تبدیل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان اقتصاد اول یک کشور در ابعاد جهانی پاسخگو باشد. لذا می‌توانیم پس از اقتصاد نفتی و مالیاتی از گردشگری به عنوان اقتصاد سوم کشورمان بهره ببریم و آن را مورد توجه قرار دهیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...