صفحه اصلی / اخبار داخلی / افزایش 20 درصدی ضریب اشغال هتل‌های خراسان رضوی در نیمه نخست سال 98
افزایش 20 درصدی ضریب اشغال هتل‌های خراسان رضوی در نیمه نخست سال 98 - تصویر 1

افزایش 20 درصدی ضریب اشغال هتل‌های خراسان رضوی در نیمه نخست سال 98

ایجاد شده: 3/مهر/1398       آخرین ویرایش: 3/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی به مناسبت هفته گردشگری در محل هتل سی‌نور مشهد، برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با تشریح برنامه‌های این اداره به مناسبت هفته گردشگری، اظهار داشت: نواختن زنگ گردشگری در مدارس، افتتاح پروژه‌های گردشگری شامل 7 اقامتگاه بوم‌گردی و 3 دفتر خدمات مسافرتی، برگزاری تورهای رایگان گردشگری در سطح مشهد، تخفیف 50 درصدی هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان از جمله مهمترین این برنامه‌هاست.

"ابوالفضل مکرمی‌فر" با اشاره به اجرای طرح ساب ( سفرهای ارزان برنامه‌ریزی شده ) نیز گفت: چندین جلسه در استان با بخش خصوصی، برگزار و برنامه‌های این طرح به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منعکس شد. هدف این طرح جذب مسافر و زائر بیشتر به مشهد است و در مرحله اجرایی قرار دارد.

"مکرمی‌فر" سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری را یکی دیگر از موضوعات در حال انجام و پیگیری، معرفی کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون تعداد 286 پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه تاسیسات گردشگری در سطح استان در حال اجراست که به طور میانگین 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: بدون احتساب قیمت زمین، بالغ بر 7 هزار و 700 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری در این تعداد پروژه صورت گرفته است و اگر هزینه‌های مربوط به زمین را نیز اضافه کنیم به 46 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. ضمن اینکه برای 10 هزار و 500 نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در ادامه گفت: همزمان با توسعه زیرساخت‌ها از موضوع آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص نیز غافل نشده‌ایم و در این راستا از ابتدای سال تاکنون، 214 هزار و 96 ساعت آموزش در غالب 25 دوره آموزشی، برگزار شده است و دوره‌های تکمیلی نیز در سه ماه پایانی سال، برگزار خواهد شد.

وی افزود: 64 دوره آموزشی کوتاه مدت نیز در 10 موسسه گردشگری، برگزار شده است و در مجموع 8 هزار 684 نفر تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند. برگزاری دوره زبان تخصصی با حضور 720 نفر از فراگیران دوره مدیریت فنی و آزمون جامع گردشگری با حضور 350 نفر داوطلب به عنوان مدیر فنی و در نهایت صدور 3 مجوز جدید برای موسسات آموزشی از مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه آموزش بوده است.

"ابوالفضل مکرمی‌فر" با اشاره به شناسایی 130 فرصت سرمایه‌گذاری در 120 نقطه از 28 شهرستان استان طی مدت هشت ماه، گفت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومانی هستند. البته در 8 شهرستان با کمبود زیرساخت‌ها مواجه هستیم که با صرف 35 میلیارد تومان هزینه، می‌توان زیرساخت‌های آنها را به سطح 20 شهرستان دیگر رساند.

وی افزود: در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری، فرصت اشتغال برای 19 هزار و 480 نفر ایجاد خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مشکل و ضعف اصلی در زمینه توزیع گردشگر را اطلاع‌رسانی دانست و گفت: بایستی با توجه ویژه به فرصت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و ورزشی که تا به امروز مغفول مانده است، ماندگاری زائری که به مشهد مشرف می‌شود را از حدود 3 روز به 8 یا 9 روز افزایش داد.

"ابوالفضل مکرمی‌فر" در بخش پایانی صحبت‌های خود به ارائه گزارش و آمار و ارقام اقامت در استان از ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: تعداد 642 هزار و 727 نفر اقامت گردشگران خارجی در واحدهای اقامتی رسمی به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است. همچنین ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی نیز با 20 درصد افزایش مواجه شده است.

وی در پایان گفت: در مجموع از ابتدای سال تا پایان شهریورماه، تعداد 68 میلیون و 547 هزار و 47 نفر شب اقامت در مراکز استان به ثبت رسیده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...