صفحه اصلی / اخبار داخلی / افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری
افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری  - تصویر 1

افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398

دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سه‌شنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد. 

بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله برنامه‌هایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بین‌المللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند.

به گزارش هتل‌نیوز، دبیر کل سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکت‌کنندگان، نمایندگان و هیات‌های اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند.

"ایرج حریرچی" قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت نظیر راه‌اندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

"حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است.

وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند.

"حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدی‌ها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بین‌المللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست.

"محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولت‌ها و ملت‌های جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملت‌ها و دغدغه تمامی انسان‌هاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت می‌کند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد.

اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه می‌کنند و در نتیجه با هزینه‌های گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه می‌شوند.

"محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیم‌سازی، فرصت مناسبی است.

افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکت‌کننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های روز نخست دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) بود.

لازم به ذکر است، این رویداد بین‌المللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود.

گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده می‌فرمائید.










جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...