صفحه اصلی / اخبار داخلی / اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری
اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری - تصویر 1

اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396

به گزارش هتل‌نیوز، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بسته‌های ارزان‌قیمت برای خارجی‌ها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتل‌های تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بسته‌های ارزان‌قیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد.

“محمد محب‌خدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمت‌ها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسه‌ای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتل‌ها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمده‌اند و به‌دنبال این هستیم تا قیمت‌ها متعادل شود و نظارت‌ها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استان‌های مختلف و با دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاهد تخفیف‌های هتلی هستیم.

معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود.

محب‌خدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانه‌مسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم. خانه‌مسافرهایی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتل‌ها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانه‌مسافرها اقامت کنند.

وی افزود: دسته دوم، خانه‌مسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمی‌شود.

معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافق‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیده‌ایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود.

وی ادامه داد: گرانی هتل‌ها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتل‌ها هستیم تا با تعریف تور ارزان‌قیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم.

معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصی‌سازی هتل‌ها، گفت: نرخ اقامت را هتل‌ها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخص‌های این سازمان تثبیت می‌شود. قطعا اگر هتل‌ها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی می‌شوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...