صفحه اصلی / اخبار داخلی / اشتغال هفت هزار نفر در کیش به گردشگری وابسته است
اشتغال هفت هزار نفر در کیش به گردشگری وابسته است - تصویر 1

اشتغال هفت هزار نفر در کیش به گردشگری وابسته است

ایجاد شده: 1/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400

به گزارش هتل نیوز، " خسرو نشان " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره اشتغال هفت هزار سرپرست خانواده به فعالیت های گردشگری وابسته است.

نشان اظهار داشت: این افراد در ۵۶۱ واحد خدمات گردشگری مشغول بکار هستند که شامل ۵۲ هتل، ۱۵۰ دفتر خدمات گردشگری، ۲۸۰ واحد پذیرایی و حدود ۱۰۰ مرکز تفریحی است.

وی یاد آور شد: حمایت اشتغال موجود این بخش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بودکه در این راستا احیای نوروز دریایی ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی ، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضورموفق دررویدادهای بین المللی منطقه در دستور کار است.

نشان با اشاره به تلاش ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی یادآور شد: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد .

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذار در سطح ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی با تمرکز بر رویکرد صادرات صنایع دستی ایران با محوریت کیش و با هدف  بسته بندی، برند سازی و هویت بخشی به کل صنایع دستی کشور و استاندارد سازی هستیم .

این جزیره دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است.

کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند.

این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است.

از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود.

جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...