صفحه اصلی / اخبار داخلی / استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است
استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است - تصویر 1

استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

ایجاد شده: 8/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397

دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز از خصوصی‌سازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد.

عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخش‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدت‌ها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود.

به گزارش هتل‌نیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود می‌شود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتل‌هاست.

وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتل‌ها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد.

عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب می‌شود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

“عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصی‌سازی منجر به افزایش رقابت می‌شود که در نتیجه آن هتل‌هایی که شاخص‌های استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفق‌تری نیز خواهند داشت.

این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیم‌گیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیم‌گیری‌ها به کندی انجام می‌شود. برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، سال‌هاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدت‌هاست که حل شده است.

وی ادامه داد: نرخ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتل‌ها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابی‌های نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتل‌های دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل می‌کنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود.

وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنه‌دار شود، یک نفر می‌تواند به جای سه نفر فعالیت کند.

عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتل‌ها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینه‌ها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمی‌کنیم.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...