صفحه اصلی / اخبار داخلی / ارائه زمین رایگان جهت احداث هتل در کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست / هنوز اطلاعی از مکان‌یابی این زمین‌ها نداریم
ارائه زمین رایگان جهت احداث هتل در کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست / هنوز اطلاعی از مکان‌یابی این زمین‌ها نداریم - تصویر 1

ارائه زمین رایگان جهت احداث هتل در کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست / هنوز اطلاعی از مکان‌یابی این زمین‌ها نداریم

ایجاد شده: 4/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 4/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص نحوه عملیاتی شدن تامین زمین به صورت رایگان و یا با اقساط بلندمدت 20 ساله در 500 نقطه از کشور برای ساخت هتل و سایر تاسیسات محرک بخش گردشگری، گفت: ما هنوز اطلاعی از مکان‌نمایی این زمین‌ها نداریم. دستگاه‌های متولی و دخیل در حوزه اراضی، این مناطق را مشخص و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معرفی می‌کنند و سپس این سازمان به عنوان متولی گردشگری پس از بررسی‌های اولیه، بسته‌های سرمایه‌گذاری را تهیه و به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

"علی مولایی" اظهار داشت: هنوز تفکیک دستگاهی برای ارائه این 500 زمین برای توسعه گردشگری و ساخت هتل مشخص نیست و آنها باید شناسایی لازم را انجام دهند و در کلان‌شهرها، مراکز استان و سایر شهرها این مکان‌ها را مشخص کنند.

"مولایی" ابراز داشت: قیمت زمین در کلان‌شهرها، حجم بالایی از سرمایه‌گذاری در این بخش را شامل می‌شود و ترجیح سرمایه‌گذاران در این مناطق این است که زمین‌های دولتی به آنها واگذار شود. 

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال آن است تا زمین‌ در کلان‌شهرها به صورت اقساط 20 ساله به سرمایه‌گذار اختصاص یابد زیرا ارائه زمین به صورت رایگان، امکان‌پذیر نیست. البته ممکن است در سایر نقاط به غیر از کلان‌شهرها، زمین به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

معاون دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با اجرای این طرح در گذشته نیز گفت: در سال 95، سازمان زمین و مسکن، برخی نقاط را معرفی کرده بود که شامل 10 نقطه در استان تهران می‌شد ولیکن فقط یک مورد آن مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت و به تملک سرمایه‌گذار درآمد. از آنجا که این مناطق در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن بود، قول آن را به سایر دستگاه‌ها نیز داده بود و وقتی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری وارد عمل می‌شدند با حضور سرمایه‌گذاران سایر حوزه‌ها نیز مواجه می‌شدند.

وی ضریب اشغال هتل‌های فعال در کشور را زیر 50 درصد دانست و با اشاره به اینکه این میزان به معنای ضرر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، در رابطه با توجیه تاکید بر ساخت هتل‌های بیشتر گفت: توسعه گردشگری در هتل‌ها می‌تواند با ایجاد خدمات جانبی در کنار اقامت هتل‌ها رقم بخورد. هزینه اقامت در این بالاست؛ در واقع برای آنکه هزینه اقامت را کاهش و به تبع آن شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها باشیم، باید خدمات جانبی از جمله سالن‌های آمفی‌تئاتر، همایش، تالار، استخر و سایر فضاهای تفریحی را به واحدهای اقامتی اضافه کنیم.

وی در پایان گفت: برای آنکه بتوانیم هزینه اقامت را کاهش دهیم باید ماندگاری مسافران را افزایش دهیم و با افزایش خدمات جانبی کار را پیش ببریم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...