صفحه اصلی / اخبار داخلی / ارائه خدمات گردشگری در ایران، حلال و بر اساس شرع و فتوای مراجع تقلید است
ارائه خدمات گردشگری در ایران، حلال و بر اساس شرع و فتوای مراجع تقلید است - تصویر 1

ارائه خدمات گردشگری در ایران، حلال و بر اساس شرع و فتوای مراجع تقلید است

ایجاد شده: 15/تیر/1398       آخرین ویرایش: 15/تیر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: به همراه بردن حیوانات خانگی در دنیا مرسوم است ولیکن در ایران بر اساس قوانین، مقررات و شرع، نمی‌توانیم سگ و یا سایر حیوانات خانگی را همراه خود به هتل‌ها ببریم.

"ولی تیموری" در این خصوص، ابراز داشت: خدمات گردشگری در کشور ما حلال و بر اساس شرع و عرف ارائه می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم کاری خلاف شرع و فتوای مراجع تقلید انجام دهیم.

"تیموری" در رابطه با راهکار پیشنهادی برای گردشگرانی که با حیوان خانگی خود سفر می‌کنند، گفت: باید مرکزی برای نگهداری از این حیوانات در هتل‌ها تعبیه شود.

وی تاکید کرد: بر اساس چیزی که در شرع است، عمل می‌کنیم و حتی اگر در سطح بین‌الملل نیز مقرراتی بر خلاف این امر داشته باشیم در چارچوب شرع و عرف عمل می‌کنیم.

معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: قانون مصوبی در این خصوص نداریم ولیکن در قانون ما نوشته شده است هر اقدامی تا جایی امکان‌پذیر است که مطابق با شرع شناخته شود. چیزی که در شرع ما توصیه نشده و با آن مغایرت داشته باشد را نمی‌توانیم اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: این موضوع برای گردشگران خارجی نیز صدق می‌کند و این افراد نیز به قوانین گردشگری کشور ایران، احترام می‌گذارند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...