صفحه اصلی / اخبار داخلی / احداث هتل در محدوده غار علیصدر خطری برای ثبت جهانی در یونسکو
احداث هتل در محدوده غار علیصدر خطری برای ثبت جهانی در یونسکو - تصویر 1

احداث هتل در محدوده غار علیصدر خطری برای ثبت جهانی در یونسکو

ایجاد شده: 23/آبان/1397       آخرین ویرایش: 23/آبان/1397

به گزارش هتل‌نیوز، عملیات ساخت هتل در عرصه غار "علیصدر" نه تنها متوقف نشده بلکه هم‌اکنون دو طبقه بالاتر از مجوز اولیه‌ای که صادر شده بود نیز در حال احداث است و این اقدام قطعا مانع ثبت جهانی این محوطه در یونسکو خواهد شد.

"حسین زندی" فعال میراث فرهنگی استان همدان در این خصوص، اظهار داشت: مجوز ساخت این هتل بایستی توسط بخشدار صادر شود و ظاهرا بخشدار نیز در این کار با مالک هتل همراه است زیرا عملیات‌های عمرانی در روستاها باید با مجوز بخشداری و فرمانداری هماهنگ شوند و سازمان میراث فرهنگی نتوانسته جلوی کار را بگیرد.

وی ابراز داشت: حدود سه سال پیش و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی استان، اجرای این طرح متوقف شد اما با اعتراض‌های مالک بار دیگر عملیات احداث هتل آغاز شد که البته قبلا ارتفاع پایین‌تری داشت و هم‌اکنون حتی دو طبقه بالاتر از ارتفاع مصوب در حال ساخت است.

"زندی" تصریح کرد: هتل مذکور در فاصله 40 متری از غار "علیصدر" در حال ساخت است و این یعنی هر کس بخواهد از غار دیدن کند، باید از کنار هتل بگذرد. 

وی در پایان گفت: غار "علیصدر" یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های ثبت جهانی بود که همه آن را می‌شناسند اما همین دست‌کاری‌ها و کارهایی مانند هتل‌سازی مسلما جلوی ثبت جهانی این محوطه را می‌گیرد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...