صفحه اصلی / اخبار خارجی / اجلاس وزیران گردشگری شورای تُرک در ازبکستان
اجلاس وزیران گردشگری شورای تُرک در ازبکستان - تصویر 1

اجلاس وزیران گردشگری شورای تُرک در ازبکستان

ایجاد شده: 7/تیر/1400       آخرین ویرایش: 7/تیر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از آناتولی، ششمین اجلاس وزیران گردشگری شورای کشورهای تُرک زبان در شهر خوقند ازبکستان برگزار شد.

در این نشست، بغداد عامریف دبیرکل شورای ترک، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، عزیز عبدالحکیم‌اف وزیر گردشگری و ورزش و معاون نخست وزیر ازبکستان، آکتوکتی رایمکولوف وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان، فواد نقی‌اف رئیس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان و سعید رسالیف معاون وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان شرکت کردند.

ارسوی در این نشست اظهار داشت: ترکیه به کشورهای آسیای میانه به چشم حکومت‌های مختلف یک ملت واحد نگاه می‌کند. ترکیه از گذشته خواستار توسعه روابط با کشورهای تُرک زبان بوده و این چشم انداز طی 20 سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: ترکیه در صدر کشورهایی قرار دارد که طی 2 سال اخیر گردشگری را در جهان ترویج کرده است.

«شورای تُرک» که در ایران با نام شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان شناخته می‌شود٬ یکی از نهادهای سیاسی و فرهنگی کشورهای ترک‌زبان است که در سالیان اخیر، مورد توجه قرار گرفته و جمهوری ترکیه تلاش می‌کند با تقویت این شورا، در حوزه جغرافیایی کشورهای ترک‌زبان و در آسیای میانه، علاوه بر ایجاد انسجام بین این کشورها، زمینه همکاری‌های فرهنگی و سیاسی را نیز به وجود بیاورد.

کشورهای ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و قزاقستان، اعضای اصلی این شورا هستند و مجارستان نیز به عنوان عضو ناظر در نشست‌های سالانه حضور پیدا می‌کند، اما رویکرد ترکمنستان به شورای مزبور هنوز هم در هاله‌ای از ابهام است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...