صفحه اصلی / اخبار داخلی / اتحادیه هتلداران خراسان رضوی وجاهت قانونی ندارد
اتحادیه هتلداران خراسان رضوی وجاهت قانونی ندارد - تصویر 1

اتحادیه هتلداران خراسان رضوی وجاهت قانونی ندارد

ایجاد شده: 1/تیر/1398       آخرین ویرایش: 1/تیر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تنها مرجع قانونی هتلداران این استان را جامعه حرفه‌ای دانست و گفت: جامعه حرفه‌ای هتلداران جایگزین اتحادیه هتلداران استان شده و دخالت اتتحادیه هتلداران، وجاهت قانونی ندارد.

"یوسف بیدخوری" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: فعالیت هتل‌ها و موسسات گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، بخش‌هایی مانند اتحادیه هتلداران حق هیچگونه دخالتی در فعالیت تاسیسات گردشگری را ندارند. 

"بیدخوری" ابراز داشت: تاسیسات و موسسات گردشگری از جمله هتل‌ها و واحدهای اقامتی، نیازی به اخذ مجوز و پروانه کسب از هیچ اتحادیه‌ای ندارند و صرفا پروانه بهره‌برداری این مراکز را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صادر می‌کند.

وی افزود: صدور مجوز نرخ‌گذاری، درجه‌بندی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیز بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

معاون گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل جامعه حرفه‌ای هتلداران در این استان، گفت: از نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه حرفه‌ای هتلداران تنها نماینده قانونی هتل‌های استان است که چندی قبل انتخابات آن برگزار شد و دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی در ادامه به ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه کشور، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی فرایندهای مربوط به نظارت بر هتل‌ها، صدور پروانه بهره‌برداری، نرخ‌نامه و ... از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود که به زودی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با معاونت گردشگری کشور به جامعه حرفه‌ای هتلداران، واگذار خواهد شد.

"یوسف بیدخوری" بار دیگر تاکید کرد: اتحادیه هتلداران استان در موارد مذکور، دخالتی ندارد و نیازی به اخذ پروانه کسب جداگانه از اتحادیه هتلداران نیست. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشی از وظایف نظارتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جامعه حرفه‌ای هتلداران واگذار خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...