صفحه اصلی / اخبار داخلی / اتحادیه هتلداران خراسان رضوی و اعضای آن به هیچ عنوان وجهه قانونی ندارند
اتحادیه هتلداران خراسان رضوی و اعضای آن به هیچ عنوان وجهه قانونی ندارند - تصویر 1

اتحادیه هتلداران خراسان رضوی و اعضای آن به هیچ عنوان وجهه قانونی ندارند

ایجاد شده: 3/مهر/1398       آخرین ویرایش: 3/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری از آغاز رسمی فعالیت این تشکل و عدم وجاهت قانونی فعالیت‌های اتحادیه هتلداران، خبر داد و اظهار داشت: جامعه حرفه‌ای هتلداران جایگزین اتحادیه هتلداران شده و تمامی وظایف و اختیارات اتحادیه نیز به جامعه حرفه‌ای واگذار شده است.

"امیر سزاوار" با بیان این مطلب، ابراز داشت: اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی به لحاظ قانونی نمی‌توانست هیچ فعالیتی انجام دهد و بنابراین تصمیم گرفتیم تا فعالیت اتحادیه را متوقف و اختیاراتش را به جامعه هتلداران، منتقل کنیم. اعضای هیات‌مدیره اتحادیه هتلداران نیز اجازه شرکت در جلسات و یا حضور در مجامع رسمی را ندارند.

"سزاوار" در ادامه به تنوع فعالیت مراکز و تاسیسات گردشگری، اشاره کرد و گفت: تاسیسات گردشگری صرفا محدود به اقامت نیست و سرمایه‌گذاری‌ها نیز نباید فقط در بخش اقامت انجام شود بلکه باید تاسیسات گردشگری را در سطح استان توسعه داد. مناطقی در استان وجود دارد که جاذبه‌های طبیعی بسیار خوبی دارد ولیکن گردشگران به دلیل عدم احداث مراکز اقامتی مناسب به آنجا مراجعه نمی‌کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: به هیچ عنوان با احداث تاسیسات اقامتی جدید و سرمایه‌گذاری در این زمینه مخالفتی نداریم اما آنچه که مهم است و بایستی مورد توجه قرار گیرد، توزیع سرمایه‌گذاری از نظر منطقه‌ای و تنوع تاسیسات گردشگری است. 

وی افزود: متاسفانه در شهر مشهد و حتی در سطح کشور، طرح جامع گردشگری نداریم. با تهیه این طرح، مشخص خواهد شد که هر استان و منطقه از کشور به چه اندازه و تعداد به مراکز اقامتی نیاز دارد.

فعال و سرمایه‌گذار صنعت هتلداری کشور در ادامه گفت: در حال حاضر در مشهد 13 هتل پنج ستاره، 65 هتل یک ستاره و 64 هتل دو ستاره وجود دارد و این در حالیست که اکثر ظرفیت هتل‌های پنج ستاره خالی است و به 50 درصد نیز نمی‌رسد اما در مقابل، هتل‌های یک ستاره درصد اشغال بالایی دارند. 

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری به شرط برنامه‌ریزی و مبتنی بر طرح جامع، مخالف نیستیم. چطور ممکن است که مراکز اقامتی افزایش یابد اما در مقابل خطوط هواپیمایی، راه‌آهن و جاده مناسی وجود نداشته باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...