صفحه اصلی / اخبار خارجی / اتحادیه اروپا تابستان امسال به توریست‌های آمریکایی واکسینه شده اجازه ورود می‌دهد
اتحادیه اروپا تابستان امسال به توریست‌های آمریکایی واکسینه شده اجازه ورود می‌دهد - تصویر 1

اتحادیه اروپا تابستان امسال به توریست‌های آمریکایی واکسینه شده اجازه ورود می‌دهد

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، رئیس دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا (EU) در مصاحبه روز یکشنبه خود با این روزنامه اعلام کرد که گردشگران آمریکایی که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده باشند، می توانند در طول تابستان امسال وارد این اتحادیه شوند.

به گفته این روزنامه، سرعت بالای واکسیناسیون در ایالات متحده و سطح پیشرفته مذاکرات بین مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد چگونگی صدور گواهینامه های واکسن به عنوان مدرکی برای اثبات ایمن بودن گردشگران، کمیسیون اروپا را قادر خواهد ساخت تا پیشنهاد تغییر سیاست در مورد از سرگیری سفرهای تابستانی فرا آتلانتیک را ارائه دهد.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در مصاحبه با تایمز در بروکسل گفت: آمریکایی ها، تا آنجا که من می بینم، از واکسن های مورد تأیید آژانس دارویی اروپا استفاده می کنند. این امکان حرکت آزاد و سفر به اتحادیه اروپا را فراهم می کند.

وی افزود: زیرا یک چیز واضح است: همه 27 کشور عضو، بدون قید و شرط همه کسانی را که با واکسن های مورد تأیید این آژانس دارویی واکسینه می شوند را می پذیرند.

بر اساس این گزارش، آژانس دارویی اروپا هر سه واکسن مورد استفاده در ایالات متحده را تأیید کرده است یعنی واکسن مدرنا، واکسن مشترک فایزر و بایونتک و واکسن جانسون و جانسون.

فن در لاین درباره جدول زمانی سفر گردشگران به اتحادیه اروپا یا نحوه وقوع آن جزئیاتی را ارائه نداد. اما سخنان وی اظهارات سطح بالایی است که نشان می دهد محدودیت های فعلی سفر در این اتحادیه بر اساس گواهینامه های واکسیناسیون تغییر خواهد کرد.

بر اساس نظرات فن در لاین، کمیسیون اروپا تغییر در سیاست سفر را توصیه می کند اگرچه هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه ممکن است این حق را برای خود محفوظ دارند که محدودیت های سختگیرانه تری را داشته باشند.

اما کشورهایی مانند یونان، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و کرواسی که هر ساله از میلیون ها گردشگر آمریکایی استقبال می کنند و از نظر درآمد و شغل بسیار به آنها وابسته هستند، قرار است از این فرصت دوباره برای بازگشایی بازار جهانگردی آمریکا استفاده کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...