صفحه اصلی / اخبار داخلی / ابلاغ چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری
ابلاغ چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری - تصویر 1

ابلاغ چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری

ایجاد شده: 16/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری از ابلاغ چارچوپ و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری از سوی وزیر گردشگری به ادارت کل استانی این وزارتخانه خبر داد.

"زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، هدف از تدوین و ابلاغ این دوره‌ها را تربیت نیروی ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیر فنی مطابق با دستورالعمل ارزیابی و تائید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه‌نامه درجه‌بندی تاسیسات گردشگری، ذکر کرد.

"شفیعی" ابراز داشت: تمامی علاقه‌مندان به آشنایی با ضوابط ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت به عنوان ارزیاب تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری، مخاطبان این دوره‌های آموزشی هستند.

مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری در ادامه گفت: در این دو دوره آموزشی، فراگیران سرفصل‌هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرایندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی و درجه‌بندی، تکنیک‌های ارزیابی، اصول حرفه‌ای ارزیابی را سپری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شرکت در این دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست بلکه صرفا پیش‌نیاز صدور کد فعالیت به حساب می‌آید و صدور کد و مجوز فعالیت، مشروط به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان‌ها و قبولی در مصاحبه‌های تخصصی است.

وی افزود: مجریان این دو دوره، موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت گردشگری در سراسر کشور خواهند بود. فراگیران دوره ارزیاب در مجموع 40 ساعت شامل 12 ساعت عمومی به صورت نظری و 28 ساعت تخصصی که 18 ساعت آن نظری و 10 ساعت آن عملی است را خواهند گذراند.

وی ادامه داد: فراگیران مدیر فنی نیز علاوه بر 40 ساعت آموزش‌های دوره ارزیاب، 10 ساعت دروس تخصصی شامل 6 ساعت نظری و 4 ساعت عملی را سپری خواهند کرد.

مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری در پایان گفت: مدت اعتبار گواهینامه فراگیران 5 سال خواهد بود که لازم است پس از پایان این مدت در دوره بازآموزی نیز شرکت کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...