صفحه اصلی / اخبار داخلی / آمار و ارقام حوزه گردشگری و اقامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر
آمار و ارقام حوزه گردشگری و اقامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر - تصویر 1

آمار و ارقام حوزه گردشگری و اقامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر

ایجاد شده: 8/آبان/1398       آخرین ویرایش: 12/آبان/1398

به گزارش هتل‌نیوز، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به حضور 505 هزار نفر از زائران در پیاده‌روی رضوی دهه پایانی ماه صفر در سال جاری به تشریح آمار و ارقام به ثبت رسیده در حوزه اقامت و گردشگری شهر مشهد در این ایام پرداخت.

"یوسف بیدخوری" اظهار داشت: در مجموع تعداد 4 میلیون و 291 هزار و 208 نفر شب اقامت در مراکز رسمی و غیررسمی، اسکان یافته‌اند که در این میان میانگین ضریب اشغال هتل‌ها 78 درصد، هتل‌آپارتمان‌ها 75 درصد، میهمانپذیرها 75 درصد و خانه‌های مسافر نیز 80 درصد بوده است.

"بیدخوری" ابراز داشت: همچنین در سه روز پایانی این دهه نیز میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی حدود 100 درصد بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی با اشاره به آماده‌ کردن 287 محل اسکان موقت شامل مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و اماکن خیریه، گفت: در مجموع تعداد 104 هزار و 725 نفر از زائران در مدارس مشهد اقامت داشتند که در مقایسه با سال گذشته به میزان 13.8 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، مُتِل، هتل‎‌آپارتمان، میهمانپذیر و خانه‌های مسافر نیز در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 2 درصد افزایش ضریب اشغال داشته‌اند.

"یوسف بیدخوری" در پایان گفت: استان خراسان رضوی در حال حاضر دارای 1646 واحد اقامتی با ظرفیت 103 هزار و 614 تخت در قالب 38 هزار و 70 اتاق است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...