صفحه اصلی / اخبار داخلی / آغاز پروژه تدوین ضوابط و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری کشور
آغاز پروژه تدوین ضوابط و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری کشور - تصویر 1

آغاز پروژه تدوین ضوابط و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری کشور

ایجاد شده: 26/شهریور/1398       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از آغاز فرایند پروژه تدوین ضوابط و درجه‌بندی شش مورد از تاسیسات گردشگری کشور توسط تیم اجرایی متخصص و حرفه‌ای متشکل از ارزیابان، مدیران فنی ارزیابی خدمات گردشگری و مراکز علمی دانشگاهی، خبر داد.

"ولی تیموری" در نشستی با موضوع تدوین ضوابط فنی ارزیابی و درجه‌بندی، اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، 16 مورد تحت عنوان تاسیسات گردشگری معرفی شده‌اند که هم‌اکنون تدوین ضوابط برای شش مورد شامل ارودگاه، کمپ، هتل بیمارستان، دهکده‌های سلامت، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری و مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، آغاز شده است.

"تیموری" ابراز داشت: در حال حاضر ضوابط فنی، ارزیابی و درجه‌بندی برای پنج دسته از تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، واحدهای پذیرایی بین راهی و همچنین سفره‌خانه‌های سنتی، تدوین شده و ضوابط مورد نیاز اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در حال ابلاغ است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت به گردشگران در بخش‌های مختلف به عنوان یکی از الزامات توسعه صنعت گردشگری، تصریح کرد: تهیه ضوابط مورد نیاز به عنوان چارچوبی قانونی با ترسیم استانداردها، تعاریف دقیق و خط مشی مورد نیاز تاسیسات گردشگری، عامل ارتقای خدمات به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا امکانات مورد نیاز گردشگران اعم از اقامت، آسایش، تفریحات، غذا و نوشیدنی در سطح مطلوبی ارائه شود.

وی افزود: افزایش کیفیت خدمات و استاندارد بالای تاسیسات گردشگری، نقش موثری در ایجاد رضایت‌مندی و افزایش مدت اقامت گردشگران و در نهایت دیدار مجدد آنها از مقاصد گردشگری خواهد داشت.

معاون گردشگری در پایان گفت: فقدان و عدم ضوابط فنی و ارزیابی در تاسیسات گردشگری از یک سو باعث عدم رضایت مسافران و میهمانان می‌شود و از سوی دیگر سردرگمی سرمایه‌گذاران را به دنبال خواهد داشت.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...