صفحه اصلی / اخبار داخلی / آغاز فاز دوم پروژه شهر گردشگر با همکاری وزارت کشور و اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی
آغاز فاز دوم پروژه شهر گردشگر با همکاری وزارت کشور و اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی  - تصویر 1

آغاز فاز دوم پروژه شهر گردشگر با همکاری وزارت کشور و اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی

ایجاد شده: 26/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 26/مرداد/1399

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت گردشگری از شروع فاز دوم پروژه "شهر گردشگر" با همکاری و حمایت وزارت کشور، خبر داد و اظهار داشت: هشت استان کشور نیز برای ارزیابی در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

"زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: بر اساس مذاکرات و توافق صورت گرفته با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری‌ها ملزم به حمایت از این پروژه شده‌اند.

"شفیعی" ابراز داشت: برای اجرای این پروژه نیاز به همکاری زنجیره‌ای از بازیگران است و در نتیجه این توافق و حمایت شهرداری‌ها در تسریع اجرای آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح، گفت: فاز اول پروژه "شهر گردشگر" سال گذشته با ارزیابی شهرهای شیراز، کرمان، همدان، یزد و اردبیل انجام شد که هر چهار شهر موفق به کسب سه ستاره شدند. برنامه‌ریزی ما برای اجرای فاز دوم ارزیابی تمامی شهرهای کشور تا اردیبهشت‌ماه بود که به علت کرونا این امر میسر نشد و به تعویق افتاد.

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت گردشگری، افزود: به علت اینکه در این طرح موضوع گردشگر اهمیت دارد، منتظر بودیم وضعیت کرونا رو به بهبود برود که کار اجرایی را آغاز کنیم. 

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی استان‌های یزد، کردستان، کرمان، البرز، کهگیلویه ‌و بویر احمد، مرکزی، خوزستان و آذربایجان غربی برای ارزیابی و مشخص نبودن زمان پایان کرونا، اجرای فاز دوم را با رویکرد بررسی زیرساخت‌های گردشگری و شناسایی کمبودها و پتانسیل شهرها آغاز می‌کنیم.

"زاهد شفیعی" با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم، گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و مکاتبات با استان‌ها در ارتباط با اهمیت این طرح صورت گرفته است و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

"شفیعی" با اشاره به مزایای چند جانبه پروژه "شهر گردشگر" گفت: اجرای این طرح به مدیران محلی کمک می‌کند که بدانند وضعیت گردشگری شهر در چه سطحی قرار دارد. در ارتباط با مزایای مقصد به گردشگر اطلاعات می‌دهد. رقابتی بین مقاصد گردشگری با رویکرد و ادبیات گردشگری ایجاد می‌کند. برای توزیع تخصصی منابع بین مقاصد به ما کمک می‌کند که کدام مقصد عملکرد بهتری داشته، کدام نقطه ضعیف عمل کرده و دلیل این تفاوت چیست.

وی افزود: همچنین این طرح با ایجاد اکوسیستم شفاف و کارآمد، مبنایی برای خود تنظیمی است که موجب می‌شود مقصد به نقاط ضعف و قوت عملکرد خود پی ببرد.

"شفیعی" با تشریح تفاوت‌های این طرح با نمونه‌های گذشته، بیان داشت: در گذشته ارزیابی‌ها مشکل داشت و تنها سمت عرضه لحاظ می‌شد. همچنین هیچ معیار دقیقی برای سنجش کیفیت مقصد از منظر گردشگر وجود نداشت اما در رویکرد کنونی نظر گردشگر درباره شهر لحاظ می‌شود و گردشگر بازیگر اصلی است.

وی با اشاره به اهمیت تجربه گردشگر از مقصد و تعامل مقصد با گردشگر، ادامه داد: در این طرح، گردشگر از نظر تجربه، استقبال، اتمسفر، خدمات‌دهی، دسترسی، میهمان‌نوازی شهر مقصد مورد پرسش قرار می‌گیرد و پاسخ‌های گردشگر به این پرسش‌ها روی رتبه نهایی شهر تأثیرگذار است.

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری در پایان متنوع‌سازی محصول گردشگری مقاصد کشور، معرفی محصولات جدید مقاصد کشور و مدیریت بهینه منابع گردشگری را از جمله خروجی‌های اجرای طرح "شهر گردشگر" عنوان کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...