صفحه اصلی / اخبار داخلی / آغاز روند اجرایی تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری با حضور مشاور سازمان جهانی گردشگری در ایران + گزارش تصویری
آغاز روند اجرایی تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری با حضور مشاور سازمان جهانی گردشگری در ایران + گزارش تصویری - تصویر 1

آغاز روند اجرایی تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری با حضور مشاور سازمان جهانی گردشگری در ایران + گزارش تصویری

ایجاد شده: 18/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مباحث اولیه در خصوص تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری ایران در دیدار و گفتگوی مشترک معاون گردشگری کشور با مشاور سازمان جهانی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

"ولی تیموری" معاون گردشگری کشور با ابراز امیدواری برای انجام یک کار خوب و مهم با همکاری سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: صنعت گردشگری برای ایران اهمیت زیادی دارد و در اسناد بالادستی سه دهه اخیر نیز تاکید ویژه‌ای به این حوزه شده است.

معاون گردشگری کشور ابراز داشت: اهمیت صنعت گردشگری در ایران به حدی است که این صنعت به عنوان جایگزینی برای اقتصاد بدون نفت در نظر گرفته شده است زیرا کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله سابقه تمدنی بیش از 7 هزار ساله، تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و سنت‌ها و آئین‌های تاریخی، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

"ولی تیموری" با تشریح آخرین وضعیت برنامه جامع گردشگری در ایران و روند تهیه این برنامه، افزود: با توجه به نیاز کشور برای توسعه صنعت گردشگری، بعد از انقلاب و در سال 2001 یک مستر پلن با همکاری سازمان جهانی گردشگری تهیه شد که آن برنامه برای بازه زمانی 15 ساله ترسیم شده بود.

"تیموری" ادامه داد: با توجه به پایان این بازه زمانی به سازمان جهانی گردشگری اعلام کردیم که قصد بروزرسانی این برنامه برای یک بازه زمانی 10 ساله را داریم. در این خصوص مذاکرات و جلسات خوبی با مشاوران سازمان جهانی گردشگری داشته‌ایم.

وی افزود: مشاور قبلی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای انجام ارزیابی اولیه به ایران اعزام شد و پس از آن به توافق‌نامه کتبی با سازمان جهانی گردشگری رسیدیم که این توافق‌نامه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری "فیتور" به امضای وزیر گردشگری کشور و رئیس سازمان جهانی گردشگری رسید.

معاون گردشگری با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته در سطح بین‌المللی با سازمان جهانی گردشگری، گفت: گردشگری فرهنگی کشور ما دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل، حضور یونسکو در این بخش این دغدغه را برای ما نیز برطرف می‌کند.

"ولی تیموری" همچنین گفت: در کنار پیش‌بینی‌های اولیه و اضافه کردن مشاوران دیگر، امیدواریم که این برنامه با سرعت پیش برود. ضمن اینکه به موازات آن، اقدامات داخلی را نیز برای پیشبرد این صنعت در کشور انجام داده‌ایم و ذی‌نفعان حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط در تهیه برنامه جامع گردشگری کشور نقش خواهند داشت.

معاون گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود در دیدار با مشاور سازمان جهانی گردشگری، گفت: برای پیشبرد سریع این برنامه، آماده برنامه‌ریزی و هماهنگی با تمام بخش‌های مرتبط با گردشگری در نشست با مشاور سازمان جهانی گردشگری و ارائه نظرات هستیم. ملاقات با تمام این گروه‌های مرتبط در طول هفته جاری برنامه‌ریزی شده است.

گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.










جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...