صفحه اصلی / اخبار داخلی / آتش در آسمان؛ آسمانی که پلاسکو نشد!!!
آتش در آسمان؛ آسمانی که پلاسکو نشد!!! - تصویر 1

آتش در آسمان؛ آسمانی که پلاسکو نشد!!!

ایجاد شده: 13/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 15/مرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، هتل در حال احداث "آسمان" شیراز که ارتفاع بیش از حد آن به سدی مقابل ثبت جهانی میراث کریمخان زند در شیراز تبدیل شده است، پیش از ظهر روز شنبه دچار حریق شد و آتش‌نشانان پس از حدود 15 ساعت تلاش بی‌وقفه موفق شدند تا آتش را در این هتل، مهار و خاموش کنند.

نام هتل "آسمان" شیراز طی سال‌های اخیر به واسطه مانع بودن ایجاد آن در مسیر ثبت میراث زندیه در فهرست یونسکو بر سر زبان‌ها بود و خبر آتش‌سوزی در این هتل نیز بار دیگر تبدیل به تیتر یک خبرگزاری و رسانه‌های کشور شد.

این هتل نیمه ساخته، حوالی ساعت 11 روز شنبه مورخ 12 مردادماه دچار حریق شد و در پی تماس با مرکز 125 در ساعت 11 و 5 دقیقه، بیش از 70 نفر از ماموران آتش‌نشانی از ایستگاه شماره 6 شیراز به محل وقوع حادثه، اعزام شدند.

هر چند هنوز علت این حادثه مشخص نشده ولیکن رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نخستین اظهارنظر خود در این خصوص، گفت: آتش‌سوزی از محل انباشت حدود 2 هزار تشک که طبقه منفی دو این هتل، آغاز شده است.

از سوی دیگر و بر اساس اظهارات "عنایت‌الله رحیمی" استاندار فارس، درجه حرارت بالا به بتن ساختمان هتل، آسیب وارد کرد و با ترک خوردگی برخی از سازه‌های هتل، احتمال ریزش این بنا وجود دارد.

"علیرضا عدلو" سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با تائید اظهارت استاندار فارس در خصوص احتمال ریزش بنای هتل آسمان، ابراز داشت: در طبقه منفی سه و چهار هتل، تجمع دود و حرارت وجود دارد و بر اساس اعلام کارشناسان عمرانی حاضر در محل حادثه، دما در طبقات زیرین به حدود 600 درجه سانتی‌گراد رسیده است.

"محمد هادی قانع" رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمینی شهرداری شیراز نیز در رابطه با احتمال ریزش بنا، گفت: احتمال ناپایداری این سازه در اثر حرارت زیادی که در بخش زیرزمین آن ایجاد شده است، وجود دارد و به همین دلیل اقدامات لازم برای تخلیه کامل این ساختمان و ساختمان‎‌های مجاور، انجام و موارد نیز به نهادهای نظارتی، اطلاع‌رسانی شده است.

با تائید احتمال ریزش ساختان نیمه ساخته هتل "آسمان" از سوی مقامات مسئول و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران، دستور تخلیه ساختمان‌ها و معابر اطراف این ساختمان از سوی شورای مدیریت بحران استان، صادر و همچنین از شهروندان درخواست شد تا به هیچ وجه در خیابان‌های اطراف محل حادثه مانند فرودسی، رودکی و زند، حضور نداشته باشند.

بالاخره و پس از انجام حدود 15 ساعت عملیات اطفای حریق، آتش‌سوزی هتل"آسمان" شیراز در بامداد روز یکشنبه، مهار شد و عملیات ایمن‌سازی و لکه‌گیری ساختمان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز در آخرین پیام ویدئویی خود از محل حادثه و در تشریح اقدامات انجام شده، گفت: تیم کارشناسی به منظور بررسی وضعیت پایداری سازه به هتل "آسمان" اعزام شده‌اند و تا زمان مشخص شدن نظر کارشناسان، ورودی تمامی کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر منتهی به خیابان رودکی، بسته است.

"حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی" رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در رابطه با این حادثه، گفت: دستورهای قضایی برای پیگیری موضوع آتش‌سوزی هتل "آسمان" شیراز، صادر شده است.

وی افزود: پس از سپری شدن ساعات بحرانی و با تشکیل پرونده قضایی و پیگیری‌های کارشناسی، ابعاد حادثه آتش‌سوزی این هتل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هتل "آسمان" شیراز پیش از این و طی سال‌های گذشته نیز به دلیل نقض حریم بصری ارگ کریم‌خانی حاشیه‌ساز شده‌ بود. در این خصوص گفته می‌شود که ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل، مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

"علی‌اصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد مخدوش شدن حریم منظری ارگ کریمخانی به خاطر طبقات اضافی هتل "آسمان" گفته بود: اگر کاربری آن شخصی بود جدی‌تر، برخورد می‌کردیم.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...