صفحه اصلی / اخبار داخلی / آخرین وضعیت پروژه تدوین برند ملی گردشگری کشور
آخرین وضعیت پروژه تدوین برند ملی گردشگری کشور  - تصویر 1

آخرین وضعیت پروژه تدوین برند ملی گردشگری کشور

ایجاد شده: 25/آذر/1398       آخرین ویرایش: 25/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور از اتمام موفقیت‌آمیز بخش پژوهش پروژه برند ملی گردشگری در قالب مطالعات "شناخت محیط استراتژیک برند گردشگری کشور" خبر داد و اظهار داشت: روند پروژه در قالب تحلیل موقعیت، تدوین پلتفرم استراتژیک برند، طراحی هویت حسی برند، طراحی برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند و در نهایت مدیریت تجربه مشتری، جای می‌گیرد.

"ولی تیموری" اظهار داشت: دستیابی به الگوی بهینه و بومی‌سازی شده طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران از طریق مطالعه الگوهای موفق بین‌المللی و با دعوت از دانشگاهیان، صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان بخش دولتی و خصوصی از بهمن‌ماه سال گذشته، آغاز شد و طی این مدت مدل‌های گوناگون، ارائه و چگونگی فرایند انجام کار مورد تحلیل قرار گرفت.

"تیموری" ادامه داد: در نهایت الگوی اجرایی بر پایه سه محور خلق، مخابره و ارائه ارزش در چهار مرحله مورد تائید و مبنای کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: این مراحل عبارت است از شناخت محیط استراتژیک رقابتی و تدوین سند راهبردی برند ملی گردشگری که به خلق ارزش منتهی می‌شود، مدیریت تجربه مشتری و در نهایت طراحی و اجرای برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند که سبب ارائه و مخابره ارزش می‌شود.

معاون گردشگری کشور، افزود: به منظور شناخت محیط استراتژیک رقابتی، فاز اول پروژه بر مبنای الگوی طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران از خردادماه 98 بر پایه روش علمی و با گردآوری و تحلیل داده‌های کمی و کیفی به شیوه میدانی و کتابخانه‌ای، آغاز شد و در حال حاضر پس از پایان فاز اول ( مرحله شناخت ) در مرحله پیشبرد فاز دوم ( طراحی ) قرار دارد.

وی تصریح کرد: در بخش پژوهش کمی، نتایج حاصل از مطالعات پیمایشی از طریق توزیع و گردآوری پرسشنامه در میان بیش از 500 گردشگر خارجی و فعالین و کارشناسان داخلی حوزه گردشگری، استخراج شده است. در بخش پژوهش‌های کیفی نیز نتایج حاصل از تحلیل مصاحبه‌های عمیق، جلسات هم‌اندیشی گروهی و متن کاوی در فضای وب ارائه شده است.

معاون گردشگری کشور همچنین گفت: تاکنون بیش از 150 ساعت مصاحبه ویدئویی با پرسش شوندگان در سه سطح مقامات عالی، صاحب‌نظران و فعالان حوزه گردشگری و کارشناسان علمی و دانشگاهی، انجام شده است.

"ولی تیموری" بیان داشت: بر اساس برنامه زمان‌بندی، تدوین سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است و با پایان فعالیت‌های مرتبط با فازهای شناخت و تدوین پلتفرم استراتژیک برند، گزارش تدوین شده در شورای عالی برند ملی گردشگری ایران، مطرح و استراتژی‌های کلی در این زمینه مورد بحث و تصویب قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: همزمان با این موضوع و ضمن در نظر گرفتن اصول راهبردی برند گردشگری، عناصر هویت حسی برند از جمله نشان ملی و شعار گردشگری ایران، طراحی و تدوین می‌شود و نتایج حاصل از آن در قالب سند جامع راهبردی هویت برند ملی گردشگری ارائه خواهد شد.

به گفته "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور بر اساس زمان‌بندی موجود، سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری در دهه فجر رونمایی خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...